Polijsten Beogram stofkap

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

MickRS

Polijsten Beogram stofkap

Berichtdoor MickRS » ma 11 nov 2013, 21:12

Een half jaartje geleden heb ik op marktplaats een Beogram 4002 gekocht. En op laten sturen :? Dat was niet zo slim. De speler bleek toch in iets mindere staat dan de verkoper vertelde. Gelukkig niet al te veel betaald en met een paar standaard tweaks het ding goed werkend gekregen. Alleen zat er in de kap, die verder best netjes is, een barst :( Maar goed, morgen dus een andere kap OPHALEN, die ook weer alleen kleine krasjes zou moeten hebben. Nu wil ik deze gaan polijsten. Kan natuurlijk best eea daarover op internet vinden, maar dacht ook hier de vraag te stellen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het best doe?
The earth has music for those who listen

audiomanics

Re: Polijsten Beogram stofkap

Berichtdoor audiomanics » ma 11 nov 2013, 21:21

koperpoets en zachte doek.

Kees
Leather Cables by TechGraphix
---- sex for the ear ----

CoenvanDongen

Berichtdoor CoenvanDongen » ma 11 nov 2013, 21:32

Ik ben erg geïnteresseerd in het resultaat. Ik heb hier ook een beogram draaitafel die ik op wil poetsen.
Ik dacht zelf ook aan brasso of commandant.
Hou me op de hoogte houden van de vorderingen!

MickRS

Berichtdoor MickRS » ma 11 nov 2013, 21:38

Doe ik zeker. Ik had dit al gevonden na een zoektochtje op internet: klikkerdeklik
Er moet dus wel een behoorlijk resultaat te behalen zijn, maar B&O kappen uit die tijd schijnen niet van standaard plexiglas te zijn, maar van vrij zacht acrylaat...

Welke speler heb jij?

CoenvanDongen

Berichtdoor CoenvanDongen » di 12 nov 2013, 18:47

MickRS schreef:Doe ik zeker. Ik had dit al gevonden na een zoektochtje op internet: klikkerdeklik
Er moet dus wel een behoorlijk resultaat te behalen zijn, maar B&O kappen uit die tijd schijnen niet van standaard plexiglas te zijn, maar van vrij zacht acrylaat...

Welke speler heb jij?

Ik heb een beogram 3300.
Misschien doe ik van de week ook even een proefje op mijn kap. Je hebt me enthousiast gemaakt.

dre

Berichtdoor dre » di 12 nov 2013, 21:16

ik polijst regelmatig kunststof en dat gaat prima met commadant 4.
grote poetsschijf lage toeren met redelijk veel druk en dan nog een keer met minder druk en meer toeren en hij is als een spiegel.
bij diepe krassen eerst even schuren met zeer fijn waterproof(tot korrel 2000 of 2500)
Потому что это возможно!

asterduc

Berichtdoor asterduc » di 12 nov 2013, 21:48

je kunt bij het polieren best in fasen werken waarbij je van grof naar fijn gaat. Afhankelijk van de diepte van de krassen zul je dan al of niet met grof moeten aanvangen.

Bij de eerste gang gebruik je iets met schuurmiddel in. Dat kan commandant zijn (daar zit ook een chemisch reiniger in). Als het resultaat glasvlak moet zijn, doe deze gang dan best met een plat vlak. Bvb een stukje glas dat je als schuurmat gebruikt en waartussen dan het schuurmiddel zit. Op die manier leg je een vlakke basis. Tijdens deze fase moeten alle krassen die er in stonden weg worden geschuurd.

Daarna alle schuurmiddel verwijderen en met een fijner materiaal opslissen. Hiervoor kun je zeer fijn slispapier gebruiken (korrel 2500 tot 5000, dit wordt gebruikt om cockpitramen van vliegtuigen zuiver te maken). Je gebruikt dit best nat, niet droog. Koperpoets zoals Kees aangeeft kan ook, let wel, hier zijn verschillende gradaties in. Een ander alternatief en in elk huishouden te vinden, is tandpasta. De korrel is belangrijk, niet de smaak!

Voor de volgende fase kun je een zachte polish nemen. Meest voor de hand liggend is een autopolish.

Als laatste zou ik dan nog een wax aanbrengen. Die legt de open structuur van het kunststof dicht en geeft daardoor een diepere glans.
Vele autopolish produkten zijn reeds voorzien van een wax, maar dat geeft zelden hetzelfde resultaat als aparte behandelingen.

Commandant: Je kunt dit werk uitvoeren met produkten van commandant. dat is dan eerst 3 (alleen bij zeer diepe krassen), dan 4, 5 en tot slot 7. Let wel op met de wax (nr 7), hier zit siliconen in. Alles wat met siliconen in aanraking komt kan niet mooi meer gelakt worden.

MickRS

Berichtdoor MickRS » wo 13 nov 2013, 21:51

Kijk, das nog eens een mooie handleiding! Thanx!

Jasper Joppe Geers

Berichtdoor Jasper Joppe Geers » za 16 nov 2013, 14:44

Hmmm... misschien moet ik dat ook maar eens onthouden.

Met name de juiste productkennis is bij mij nogal een probleem, terwijl ik toch genoeg op internet zit.. ;)

CoenvanDongen

Berichtdoor CoenvanDongen » za 16 nov 2013, 14:46

Al begonnen Mick? :roll:

CoenvanDongen

Berichtdoor CoenvanDongen » do 11 sep 2014, 17:57

MICK! :hide:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 11 sep 2014, 18:07

Hij zei er niet bij waar hij die kap ging ophalen. :mrgreen: :lol:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » do 11 sep 2014, 20:30

Of hij heeft zichzelf weggepoetst :rofl:
Anne
♫ Liever gaar in de kist dan weer een schokje gemist ♪

MickRS

Berichtdoor MickRS » do 30 okt 2014, 17:55

Duh, helemaal vergeten dat ik dit draadje ooit heb geopend, maar ik heb 'de plaat niet gepoetst'. :mrgreen: :hide:

Maarreh, de speler die ik ben gaan ophalen was eigenlijk zo netjes, dat ik nog niet aan het poetsen geslagen ben. Wel heb ik van twee spelers een hele mooie en goede kunnen maken. Morgen naar de pick up dagen in t Harde. Daar meneer van den hull even aan het werk zetten om de puntjes op de beroemde i te zetten...

Terug naar “Hifi Gerelateerd”