350 WRMS (+150WRMS) sub met 200WRMS amp

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Lucifer

350 WRMS (+150WRMS) sub met 200WRMS amp

Berichtdoor Lucifer » vr 05 apr 2013, 20:58

Beste mensen.

Ik zit met nog een noob vraagje...

Ik heb een 350 watt rms woofer die ik max 200 wrms kan belasten. Gaat dit wel goed geven? (is zwaar underpowered toch?) gaat mijn versterker niet te snel overhitten hierdoor?

Is het mogelijk om 2 gebrugde kanalen op een svc aan te sluiten op 1 of andere manier? (zo zou ik de woofer met 400watt rms kunnen belasten wat al beter zou zijn imo?)

Stel nu dat ik daar nog een 150 watt rms woofer in serie aan zou hangen. Hoe zou dit dan gaan?

Wordt die 200 rms van mijn versteker dan verdeelt over de 2 woofers?

Alvast bedankt!!

Ivo

Re: 350 WRMS (+150WRMS) sub met 200WRMS amp

Berichtdoor Ivo » vr 05 apr 2013, 21:30

Gaat het nu hard genoeg? Klinkt het strak, gecontroleerd, gewoon goed? Dan is er niets aan de hand.

Vergelijk het met een auto, met de juiste motor zou je misschien 500 km per uur kunnen halen, maar hij gaat niet stuk als je er een minder krachtige motor in hebt zitten. Doorgaans ga je niet harder dan 120 (plus minus :-$ ), dus een motor die je tot 200 km/u brengt is al ruimschoots voldoende.

200 watt is al best veel en met 150 watt meer gaat het niet zoveel harder. Als je nu genoeg vermogen heb om alles goed te laten functioneren hoeft er niet per sé vermogen bij.
We want to be happy, bold and free

Lucifer

Re: 350 WRMS (+150WRMS) sub met 200WRMS amp

Berichtdoor Lucifer » vr 05 apr 2013, 22:39

Ivo schreef:Gaat het nu hard genoeg? Klinkt het strak, gecontroleerd, gewoon goed? Dan is er niets aan de hand.

Vergelijk het met een auto, met de juiste motor zou je misschien 500 km per uur kunnen halen, maar hij gaat niet stuk als je er een minder krachtige motor in hebt zitten. Doorgaans ga je niet harder dan 120 (plus minus :-$ ), dus een motor die je tot 200 km/u brengt is al ruimschoots voldoende.

200 watt is al best veel en met 150 watt meer gaat het niet zoveel harder. Als je nu genoeg vermogen heb om alles goed te laten functioneren hoeft er niet per sé vermogen bij.

Bedankt voor je antwoord.

Ik weet niet echt hoe hard hij nu gaat (ligt nog op mn kamer tot ik mn vast rijbewijs heb).

Had het wel even getest in een vriend zn auto, maar toen stond mijn versterker compleet fout afgesteld..

Mvg
Jeroen

Terug naar “Hifi Gerelateerd”