Ik neig naar een oplossing op basis van een netbook met een asynchrone DAC om de volgende redenen:
- Instellen en zoeken met een PC heb ik meer vertrouwen in dan bij een hifi streamer
- Qua uiterlijk wijkt een streamer (die in het zicht moet staan) af van wat ik nu aan apparatuur heb
- Gebruiksvriendelijkheid (power en play) vind ik minder belangrijk: ik ben de enige serieuze luisteraar en zit dan toch al vaak met tablet/notebook op de bank
- Voor (achtergrond) radio sluit ik nu al simpel de phone/tablet aan met een radio app.
- De ontwikkelingen in formats gaan zo snel dat een streamer snel verouderd, ik wil er niet teveel in investeren
- Ik heb eigenlijk nog een netbookje nodig (het is vechten om de laptop hier thuis)
Goede asynchrone DAC’s zijn tegen lage prijzen verkrijgbaar. Ik heb een paar uurtjes gezocht en vergeleken en liep onder andere tegen dit topic aan
http://www.whathifi.com/forum/dacs/usb- ... fiers-list waarin een overzicht wat er zoal op de markt is. Op dit moment spreekt me de AUNE 24bit 192K X1 DAC headphone amp preamp heet meeste aan. Deze is voor $158 (freeshipping) verkrijgbaar.