CD VS losless en hoe afspelen?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

SARK

Re: CD VS losless en hoe afspelen?

Berichtdoor SARK » di 02 apr 2013, 17:46

Taita schreef:@ 'Brutal' Sark: De Denon DFP F109 is geen receiver maar een streamer en speelt niet via USB maar via netwerk (bv een Nas).

Ah, sorry ... blond momentje :oops:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

guido

Berichtdoor guido » wo 03 apr 2013, 1:32

Ook een optie: Yamaha CDN-500 voor als je niet kan kiezen. Gapless, bediening met ipad (of remote). Werkt allemaal goed, enigste minpuntje; (nog?) geen fast forward/reverse knoppen bij streamen. CD gebruik ik zo goed als niet.

Werkt hier samen met een al bijna antieke, maar opgefokte (funplug) ch3snas NAS met minidlna als server. Alles flac gecodeerd.

Ik heb ook een TEAC WAP, die is ondertussen verhuisd naar de hobby kamer. Werkt ook prima (na de nodige modificaties, dat wel). Beide tegelijk streamen is geen probleem. En dan ook nog wat foto's bekijken op de tv :D

Taita

Berichtdoor Taita » wo 03 apr 2013, 20:40

Ik neig naar een oplossing op basis van een netbook met een asynchrone DAC om de volgende redenen:
- Instellen en zoeken met een PC heb ik meer vertrouwen in dan bij een hifi streamer
- Qua uiterlijk wijkt een streamer (die in het zicht moet staan) af van wat ik nu aan apparatuur heb
- Gebruiksvriendelijkheid (power en play) vind ik minder belangrijk: ik ben de enige serieuze luisteraar en zit dan toch al vaak met tablet/notebook op de bank
- Voor (achtergrond) radio sluit ik nu al simpel de phone/tablet aan met een radio app.
- De ontwikkelingen in formats gaan zo snel dat een streamer snel verouderd, ik wil er niet teveel in investeren
- Ik heb eigenlijk nog een netbookje nodig (het is vechten om de laptop hier thuis)
Goede asynchrone DAC’s zijn tegen lage prijzen verkrijgbaar. Ik heb een paar uurtjes gezocht en vergeleken en liep onder andere tegen dit topic aan http://www.whathifi.com/forum/dacs/usb- ... fiers-list waarin een overzicht wat er zoal op de markt is. Op dit moment spreekt me de AUNE 24bit 192K X1 DAC headphone amp preamp heet meeste aan. Deze is voor $158 (freeshipping) verkrijgbaar.

Taita

Berichtdoor Taita » do 04 apr 2013, 21:25

Het valt even stil, misschien ga ik een onbekende kant op :?

Ik heb toch maar doorgezet. Na het doorlezen van veel topics en reviews heb ik besloten een Zero DAC te bestellen. Het is een asynchrone DAC met een hoofdtelefoonversterker sinds 2011 mkII http://www.head-fi.org/t/269458/review- ... mp-pre-amp. Ik was er € 135 inclusief shipping aan kwijt, maar daar zal nog wel BTW over heen gaan.

Ik heb inmiddels ontdekt dat android ook audio over USB heeft, dus dat ga ik eerst eens proberen.

maikbike

Berichtdoor maikbike » vr 05 apr 2013, 0:09

meeste pakket zooi uit het oosten gaat via fedex of tnt zelf, daar heb ik nog nooit btw af mogen dragen.
ups altijd.
627 opampjes ook erbij besteld :wink: ?

Taita

Berichtdoor Taita » vr 05 apr 2013, 23:22

Ik heb toch vaak BTW moeten betalen, gaat nu via DHL maar leverancier vroeg me nu heel attent of hij het versturen moest als present onder 50 euro. Ben benieuwd.

De OPA627 zit al in deze DAC. Heb jij deze ook? Hoe bevalt hij?

maikbike

Berichtdoor maikbike » za 06 apr 2013, 0:47

ik lees is de link dat er std. 2604 is zitten.
Ik heb een andere bami dac, daar ben ik van 2604 naar 627 gegaan, en dat is naar mijn smaak een grove verbetering.
laag is beter geworden,mid leek onveranderd, hoog is sprankelender.
niks te klagen wat betreft :rock:

Taita

Berichtdoor Taita » zo 07 apr 2013, 11:12

Ik verwees inderdaad naar ouder topic dat overigens tot heden doorloopt. Je moet wel uitkijken met oude types die nog steeds worden aangeboden. Ook staan ze er soms zonder USB ingang. Ik heb uiteindelijk deze besteld: http://www.ebay.com/itm/09-NEW-VERSION- ... 27c10916e9

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 07 apr 2013, 16:41

Voor het geval je daar misschien op rekent, de USB chip
USB decode chip: PCM2704(BB company). speed:1.1 output:16bit48Khz

, en hogere waardes of resoluties gaan dan dus niet lukken. :mrgreen:
Hans

Taita

Berichtdoor Taita » zo 07 apr 2013, 20:45

Scherp......voor 135 euro reken ik nergens op, maar het was me inderdaad ontgaan. Ik heb goed opgelet bij het trio CS8416, AD1852 en OPA627, maar zit er toch nog ergens anders een bottleneck. Meeste 'Bami-dac's' hebben trouwens CD-kwaliteit USB.

Bij coaxial en optical is kennelijk wel de volledige bandbreedte beschikbaar, maar dan moet ik zo'n hiface hebben zeker?

Ik vind trouwens dat er weinig objectieve informatie te vinden is over de 'Bami-dac'. Je belandt op Engelstalige koptelefoon fora en zoekt je rot. In Nederland is er helemaal weinig te vinden.

maikbike

Berichtdoor maikbike » zo 07 apr 2013, 22:15

diyhifi komt af en toe nog wel een wat voorbij.
een aantal chinese bouwers zijn daar ook actief, deels om hun nieuwe spullen te spammen, maar ook after sales, schema's te delen, en feedback van gebruikers komt daar terecht.

Taita

Berichtdoor Taita » za 13 apr 2013, 21:56

Inmiddels heb ik mijn Zero DAC binnen. Ik kon nog wel BTW afrekenen. :( Uit de toelichting van de belastingdienst maak ik op dat alles boven de 44 euro belast wordt. DAC zat goed verpakt, maar heeft volgens mij een flinke dreun gehad waardoor de doos, enigszins verkreukeld was en de volumeknop wat scheef zit. :evil: Apparaat doet het gelukkig wel. Ik heb het e.e.a. moeten uitzoeken. Kernel streaming is onder Windows 7 Wasapi. Meerdere plugins in Winamp geinstalleerd, maar gebruik nu die van 'Maiko'. Ik heb inmiddels ook de werking met een NAS en streamen via (Samsung S3) android en Upnp aan de praat. Daarvoor was nog wel een USB 'On the go' kabeltje nodig. Overigens gaat het afspelen van 24/96 files prima. Ik weet niet waar dit wordt teruggebracht tot 16/48, maar het werkt wel.

Het geluid is goed: heel gedetailleerd en schoon en het vermoeit niet, ook niet bij hogere volumes. :) Ik heb vooral met koptelefoons geluisterd. Inmiddels ook aangesloten op mijn 3-weg in aanbouw. Dat bevalt ook goed. Naast de geluidskwaliteit ben ik erg tevreden over het gebruiksgemak van het streamen. 8)

maikbike

Berichtdoor maikbike » zo 14 apr 2013, 11:25

verzending is lekker snel gegaan, jammer van de btw.
verkoper op de hoogte stellen van de schade, daar heeft hij wat aan voor de volgende verzending.
bovendien zijn de meeste waakzaam voor hun feedbackscore, dus ik verwacht dat je een nieuwe volumeregeling kan ontvangen :mrgreen:

wat bedoel je met usb on the go. ?

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 14 apr 2013, 12:42

maikbike schreef:wat bedoel je met usb on the go. ?

Een USB OTG-kabel is voorzien van micro- of mini-connectoren.
puertos5.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Taita

Berichtdoor Taita » zo 14 apr 2013, 22:11

In feite stelt een USB OTG kabeltje weinig voor. De aansluitingen zijn iets anders dan bij een gewone USB kabel waardoor je android telefoon/tablet als een host voor randapparatuur kan functioneren. Op de Samsung S3 kun je dan randapparatuur aansluiten zoals een keyboard, een muis (grappig te zien dat je een mousepointer op je scherm krijgt), een USB stick of een externe harde schijf. Ook een DAC kun je zo aansturen. Het is opvallend dat USB OTG zo onbekend is. Ik ben bij 4 computer/telefoon zaken langs geweest, maar niemand die het wist. Uiteindelijk maar op internet besteld voor een paar euro.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 14 apr 2013, 22:47

Taita schreef:Het is opvallend dat USB OTG zo onbekend is.

Ik vermoed dat die onbekendheid meer de benaming betreft, die inderdaad niet is ingeburgerd. Op zich niet vreemd, want zelfs op Wikipedia werd hij pas in 2011 voor het eerst genoemd, terwijl toch de oorsprong in 2001 ligt.

Terug naar “Hifi Gerelateerd”