Het is al weer een tijdje geleden dat ik actief in de audio bezig ben geweest. Na mijn verhuizing ben ik me meer op andere dingen gaan richten en viel audio wat achter.
Maar nu wil ik toch weer upgraden voor het gemak.
Op het moment bij films gebruik ik de pc in de slaapkamer en 2 versterkers. Dit is een beetje onhandig omdat je altijd zoveel kabels hebt slingeren naar de woonkamer en zo.
Nu was het plan om een surround versterker + blueray tekopen zodat ik in 1 keer van alle kabels af ben. Daarbij wou ik nog wel zelf een sub bouwen. Alleen 1 probleem hij mag niet tehard door de muur klinken.
Nu is alleen het probleem dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er is gewoon teveel keus en teveel zooi er tussen. En ik weet niet genoeg er vna af om de zooi en goede spul van elkaar te houden.
Mijn verwachtingen:
Budged: 700-800 euro
Surround versterker, max 380 liefer rond de 200- 280
5 kanaals surround versterker.
minstens 50watt rms per kanaal.
voor en achter appart verstelbaar (inverband met verschillende luidsprekers voor en achter)
Kwa desing vind ik zoiets wel mooi

of

Bluerayspeler, 80 -120 euro
Hoeft niet al te duur maar wel goed beeld mag 3d hoeft niet.
Ik zat te denken tussen de 80 en 130 euro.
Volgens mij zit er niet ver verschill tussen maar ik heb her en der gehoort een een samsung van 80 euro genoeg zou moeten zijn?
Subwoofer, 300 - 400 euro
Ik zat te denken aan een css sdx 10 maar ik weet niet hoe ze klinken.
Zo iets b.v. http://www.creativesound.ca/details.php?model=QUARTET10%20Subwoofer%20Kit
http://www.creativesound.ca/pdf/Quartet10_Subwoofer_Kit.pdf
De subwoofer is wel een beetje lastig omdat ik gipswanden als muur heb en mijn buurman nogal snel veel hoort aan de andere kant. Mijn lbv's komen al door de muur heen al valt dat wel mee. Alleen hij heeft zelf geen surround setje of niks, Alleen geluid van de tv. Dus hoort hij alles wat je niet zou horen als je zachtjes muziek op zou hebben staan.
Ik had al gedacht om hem een 2.1 setje te kopen van 3 tientjes of zo dan heeft hij er ook geen last meer van