surround + blueray & zelfbouw sub

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

DragoSz

surround + blueray & zelfbouw sub

Berichtdoor DragoSz » vr 15 feb 2013, 12:02

Hallo mede forum genoten.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik actief in de audio bezig ben geweest. Na mijn verhuizing ben ik me meer op andere dingen gaan richten en viel audio wat achter.
Maar nu wil ik toch weer upgraden voor het gemak.

Op het moment bij films gebruik ik de pc in de slaapkamer en 2 versterkers. Dit is een beetje onhandig omdat je altijd zoveel kabels hebt slingeren naar de woonkamer en zo.
Nu was het plan om een surround versterker + blueray tekopen zodat ik in 1 keer van alle kabels af ben. Daarbij wou ik nog wel zelf een sub bouwen. Alleen 1 probleem hij mag niet tehard door de muur klinken.

Nu is alleen het probleem dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er is gewoon teveel keus en teveel zooi er tussen. En ik weet niet genoeg er vna af om de zooi en goede spul van elkaar te houden.

Mijn verwachtingen:
Budged: 700-800 euro

Surround versterker, max 380 liefer rond de 200- 280
5 kanaals surround versterker.
minstens 50watt rms per kanaal.
voor en achter appart verstelbaar (inverband met verschillende luidsprekers voor en achter)
Kwa desing vind ik zoiets wel mooi
Afbeelding
of
Afbeelding
Bluerayspeler, 80 -120 euro
Hoeft niet al te duur maar wel goed beeld mag 3d hoeft niet.
Ik zat te denken tussen de 80 en 130 euro.

Volgens mij zit er niet ver verschill tussen maar ik heb her en der gehoort een een samsung van 80 euro genoeg zou moeten zijn?

Subwoofer, 300 - 400 euro

Ik zat te denken aan een css sdx 10 maar ik weet niet hoe ze klinken.

Zo iets b.v. http://www.creativesound.ca/details.php?model=QUARTET10%20Subwoofer%20Kit
http://www.creativesound.ca/pdf/Quartet10_Subwoofer_Kit.pdf

De subwoofer is wel een beetje lastig omdat ik gipswanden als muur heb en mijn buurman nogal snel veel hoort aan de andere kant. Mijn lbv's komen al door de muur heen al valt dat wel mee. Alleen hij heeft zelf geen surround setje of niks, Alleen geluid van de tv. Dus hoort hij alles wat je niet zou horen als je zachtjes muziek op zou hebben staan.
Ik had al gedacht om hem een 2.1 setje te kopen van 3 tientjes of zo dan heeft hij er ook geen last meer van :sure:
Minder lullen en meer luisteren :rock:

John P

Re: surround + blueray & zelfbouw sub

Berichtdoor John P » vr 15 feb 2013, 14:46

Welke boxen heb je nu? 2x LBVS moet volgens mij genoeg zijn om een gemiddelde kamer van bas te voorzien, het is volgens mij maar de vraag of een subwoofer meer kwaliteit geeft. Wil je straks surround en stereo scheiden of een installatie voor beiden hebben?
wat wil je doen met center en surround luidsprekers?
Waar een weg is is ook een omweg.

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » vr 15 feb 2013, 14:58

De bedoeling is om straks alles in serround te spelen. Ik heb nog geen center maar die kan nog gemaakt worden. De achterste zijn needles en is het fijn als je dan ook kan instellen dat ze minder bas hebben als voor.

De reden voor een sub is dat ik toch wel wat bas mis. De lbv heeft wel veel boddy en laag maar bij de muziek van tegenwoordig mis je tochwat. En bij films mag er bij wxplosies ook wel wat meer geweld in..
Sirry als het warrig leest maa rmijn mobiel werkt niet mee.

Forza

Berichtdoor Forza » vr 15 feb 2013, 22:17

Je geeft zelf al een goede suggestie. Die Marantz NR1403 is een goede keus, daar kan je de nodige instellingen mee doen, is geschikt voor 3D doorvoer en heeft voldoende power voor de normale (huis/slaap)kamer. Is nog lekker compact ook.

Qua bluray speler moet je bij jezelf nagaan of je 1 of 2 tientjes extra wil uitgeven voor een 3D geschikte, je zal ook echt geen verschil gaan zien of horen tussen de verschillende spelers zolang ze via HDMI zijn aangesloten.
En klaar is het resultaat.

DragoSz

Berichtdoor DragoSz » za 16 feb 2013, 23:30

Die Marantz NR1403 had ik toevallig als voorbeeld plaatje :lol: . Maar als ik later b.v. zou upgraden naar 100 watt speakers zou die dat dan ook nog trekken?

De samsong was trouwens sony :oops: .

sevenup

Berichtdoor sevenup » zo 17 feb 2013, 10:19

Yamaha heeft ook wel betaalbare receivers zoals bijvoorbeeld:

http://nl.yamaha.com/nl/products/audio- ... mode=model

Kost rond de 300 euro.

Terug naar “Hifi Gerelateerd”