De tweeters gaven maar heel zwak geluid bleek dat de lijm van de spreekspoel had losgelaten, hier moest ik dus een oplossing voor bedenken. Vervangen voor originele tweeters is geen optie, die zouden namelijk dezelfde ouderdomskwaal hebben (als ik ze überhaupt kon vinden). Gezien er maar weinig ruimte is waar we het mee moeten doen heb ik een setje Vifa OC25SC65-04 gevonden die perfect in de opening van het originele frontplaatje passen.
Zo gezegd zo gedaan, oude magneten en domes eraf, dun randje kit langs de nieuwe tweeters, nachtje laten drogen en vervolgens de boutjes die normaal de magneet op zijn plek hield met moertjes terug gezet.
De aluminium kastjes werden voorzien van een vrolijk kleurtje, nieuw stukje demping, nieuwe pakking gemaakt van 1mm kurk en de scheidingsfilters werden voorzien van verse elko's en een MKT-tje voor het hoog.
En over het resultaat ben ik uitermate tevreden, het is niet te geloven wat zulke kleine kastjes aan geluidsbeeld weten neer te zetten, er komt zelfs een beetje laag uit

Groetjes,
Etienne