Hulp gevraagd - betere audio in een Tiguan

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

MMMHHH

Hulp gevraagd - betere audio in een Tiguan

Berichtdoor MMMHHH » ma 24 feb 2020, 22:42

Goedenavond,

Ik ben nieuw hier op dit forum en op elektronicagebied ook een leek. Heb zeker geen twee linkerhanden en klus erg graag, maar het inbouwen van een leuk audioset is voor mij een nieuw avontuur. Daarnaast laat ik mij graag adviseren door mensen die wel verstand van zaken hebben.

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Volkswagen Tiguan. Een fijne wagen, maar de audio vind ik helemaal niks. Daarom ben ik op zoek naar een hobbyist die mij, uiteraard tegen een vergoeding, wil hebben bij het uitzoeken en inbouwen van een lekkere audioset. Ik ben woonachtig in Zeeland, maar ook met enige regelmaat in Hellevoetsluis en Oud-Beijerland. In Zeeland heb ik de beschikking over behoorlijk wat gereedschap en een loods om om te werken. Ik hoor het graag als iemand het leuk vindt om mij te helpen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Marco Hoek

OpaBert

Re: Hulp gevraagd

Berichtdoor OpaBert » ma 24 feb 2020, 23:13

Ik ben ooit in Brabant bij een Opel festival geweest waar Audio een wedstrijd was
Ik denk dat er voor VW ook wel een klub is Kan je daar wat ideeën op doen
Hoe je een en ander kan inbouwen , Waar je de stroom van af kan tappen enz,
Zou daar zeker eens op Googlen
Ook zit er een Audio inbouw shop incar in Roosendaal die gasten weten ook waar ze mee bezig zijn
En voor echte hiEnd kwaliteits audio moet je hier zijn natuurlijk
Dat heb je alvast goed gedaan O:)
shit draadje vergeten :oops:

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Hulp gevraagd

Berichtdoor Henkjan » ma 24 feb 2020, 23:50

Hoi Marco, welkom hier!

welke kant wil je op qua audio? wat vind je belangrijk om t goed te laten klinken?
En hoe ver wil je gaan qua verbouwen?

PS: ik heb t topic maar ff verplaatst, dan kunnen we ondertussen allemaal meedenken :bakkie:
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

MMMHHH

Re: Hulp gevraagd - betere audio in een Tiguan

Berichtdoor MMMHHH » di 25 feb 2020, 21:53

Ik ga vrijdag eens in Roosendaal kijken, dank voor de tip. Plan is een subwoofer in de kofferbak en passende bijbehorende speakers op de plekken van de huidige speakers. Maar ik heb nog onvoldoende kennis van zaken om te kunnen beslissen wat een aardig setje is voor mijn budget (750 -1000 Euro, inclusief inbouwen).

Met vriendelijke groet,

Marco Hoek

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » di 25 feb 2020, 21:57

wat voor head unit heb je? of wil je de fabrieks radio houden?
en hoe zitten de tweeters bij een Tiguan?

ik zou in elk geval een deel van t budget voor een versterker uitgeven, niet alleen voor de sub maar ook voor de fronts (bespaartip: laat de achterspeakers wat ze zijn, daar zit je zelf toch nooit :lol: ). helemaal mooi zou zijn een versterker met dsp die stekkerklaar voor VW is (had ik ergens gezien, kan de link alleen niet meer vinden)
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 25 feb 2020, 21:59

MMMHHH schreef:Ik ga vrijdag eens in Roosendaal kijken, dank voor de tip. Plan is een subwoofer in de kofferbak en passende bijbehorende speakers op de plekken van de huidige speakers. Maar ik heb nog onvoldoende kennis van zaken om te kunnen beslissen wat een aardig setje is voor mijn budget (750 -1000 Euro, inclusief inbouwen).

Met vriendelijke groet,

Marco Hoek

Gladen maakt geweldige sets die op de plek van de originele speakers passen, die kun je aansluiten op de originele radio. Van de achterspeakers kun je eventueel signaal aftakken als sturing voor een subwoofer met high-level input, voor het geval je originele radio geen sub uitgang heeft O:)

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » di 25 feb 2020, 22:47

Check ook de huidige versie audiosysteem (wel of geen externe versterker?) en zorg voor extra demping in de deuren zodat die niet als een koekblik klinken. Goed dempingsmateriaal voor auto's is v.bijvoorbeeld van het merk Silentcoat.
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

Terug naar “Car Audio Specifiek”