Anyway, ik ben dus op zoek naar een tweeter en een 16.5 cm midbass die mooi samengaan en die in een auto tot hun recht zouden kunnen komen en dat voor zo weinig mogelijk

In de praktijk wil dit dus zeggen:
Een tweeter die ook off-axis lekker speelt en niet al te groot is. Ik plan wel mijn A-stijlen op te offeren maar ook dan is de plaats beperkt. Een tweeter met een gaasje voor is een serieus pluspunt maar geen must. Extra laag affilterbaar zou ook een leuk pluspunt zijn, dat maakt een mooie staging zo veel makkelijker.
Een midbass die zich thuis voelt in een lekke deur. Hoeven niet bijzonder diep te gaan, er komt ook een 10" subje bij om de laagste tonen te ondersteunen. Ik heb wel een voorliefde voor een set die aardig wat kick kan geven. In het verleden behaalde ik die door mijn mids in gesloten behuizingen te proppen van een liter of 3-4 en obsceen te overpoweren, dat zal deze keer anders moeten. Beperkte afmetingen van de motorstructuur is wel een must, anders krijg ik ze niet in mijn deuren

Voor beiden geld dat ik graag 4 ohm versies zou hebben om extra vermogen uit de versterker te halen. En als ze kwa gevoeligheid wat willen samengaan ben ik helemaal gelukkig gezien passief filteren een mogelijke optie moet zijn.
2e hands voorstellen zijn ook meer dan welkom!