Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

aloysius

Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Berichtdoor aloysius » wo 13 okt 2021, 20:35

Hallo, dit is ook mijn eerste bericht!

Ik heb begin dit jaar een Giulietta gekocht ui 2011, en wil zelf audio aanpassen in de auto.
Op dit moment ben ik eerst rond kijken wat ik wil, opmeten en dan aanschaffen.
Zelf heb ik een Excalibur subwoofer van 1000W wat ik eigenlijk wil gaan vervangen voor iets kleiners, want in kofferbak is het echt een lomp ding.

Zelf ben ik op 2 subwoofers gestuit die onder de stoel passen.

1: JBL BassPro SL
2: JBL Basspro SL2

Uiteindelijk is mijn vraag, kan ik hiervan 2 hebben of kan dat niet?
Want er komt namelijk een Joying enkel din radio (grote scherm) erin.

Ben zelf vrijwel nieuw in audio vooral in de auto, ik weet dat als je losse versterkers hebt met 2x - en 2x + wel kan.
Echter denk ik dat dat bij deze niet echt gaat worden, dus misschien is hier een andere oplossing voor ?

Vriendelijke Groet,
Aloysius

Shadow

Re: Is het mogelijk om 2 subwoofers te plaatsen in mijn auto

Berichtdoor Shadow » wo 13 okt 2021, 20:40

Ja dat kan, maar verwacht er geen wonderen van.
Ik heb zelf de Basspro Hub in de kofferbak liggen en dat gaat al iets beter.

aloysius

Berichtdoor aloysius » wo 13 okt 2021, 20:47

Shadow schreef:Ja dat kan, maar verwacht er geen wonderen van.
Ik heb zelf de Basspro Hub in de kofferbak liggen en dat gaat al iets beter.

Geen wonderen als in?
Want ik heb de Excalibur subwoofer in mijn vorige auto gehad (AR 147) en die kon ik uiteindelijk gewoon niet vol gooien omdat de 2din radio die ik toen had het gewoon weg niet aan kon.

Dus ik had zoiets ja ik wil toch iets kleiners wat gewoon geen ruimte in beslag neemt.
En moet ik een keer in mijn kofferbak wezen staat het ook niet in de weg :lol:

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 13 okt 2021, 21:08

Geen wonderen verwachten van de Basspro spullen…
Maar je headunit trok het niet? Geen versterker ertussen zitten dan? De Basspro subjes hebben een ingebouwde versterker…

aloysius

Berichtdoor aloysius » wo 13 okt 2021, 21:50

Shadow schreef:Geen wonderen verwachten van de Basspro spullen…
Maar je headunit trok het niet? Geen versterker ertussen zitten dan? De Basspro subjes hebben een ingebouwde versterker…

Oke, is er wel iets aan te raden op het formaat van zoiets ?

Ja er zit wel een versterker ertussen een excalibur x500 2, trok het wel, alleen radio was gewoon zeer kak om het even grofweg zo te benoemen.
was een kenwood dmx110bt
Maar ik wil gewoon van het lompheid af, en ik wil niks in de kofferbak hebben (ook niet waar normaal gesproken reserve wiel in ligt).

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 13 okt 2021, 23:15

hoi Aloysius, welkom hier
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » wo 13 okt 2021, 23:44

Het is een compromis, een kleiner kastje onder de stoel met een 16,5cm of 20cm woofer levert gewoon minder sublaag dan een 30cm subwoofer in de kofferbak. Met twee van de kastjes heb je wel wat meer volume, en kan je gewoon via de radio aansturen. Ingangssignaal aanbieden via een (RCA) splitter, ik ga er hierbij van uit dat de Joying wel een line out heeft.
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

aloysius

Berichtdoor aloysius » wo 13 okt 2021, 23:53

Bertje schreef:Het is een compromis, een kleiner kastje onder de stoel met een 16,5cm of 20cm woofer levert gewoon minder sublaag dan een 30cm subwoofer in de kofferbak. Met twee van de kastjes heb je wel wat meer volume, en kan je gewoon via de radio aansturen. Ingangssignaal aanbieden via een (RCA) splitter, ik ga er hierbij van uit dat de Joying wel een line out heeft.

tussen deze 2 zit ik nog te twijfelen

https://www.joyingauto.eu/joying-single ... ement.html

https://www.joyingauto.eu/joying-newest ... PIkujkrzAA

En wat ik zo op de foto's kan zien hebben ze dat beide.
Maar als ik dit verkeerd zie dan hoor ik dat graag

aloysius

Berichtdoor aloysius » wo 13 okt 2021, 23:53

Henkjan schreef:hoi Aloysius, welkom hier

Dankje wel !

aloysius

Berichtdoor aloysius » wo 13 okt 2021, 23:55

Bertje schreef:Het is een compromis, een kleiner kastje onder de stoel met een 16,5cm of 20cm woofer levert gewoon minder sublaag dan een 30cm subwoofer in de kofferbak. Met twee van de kastjes heb je wel wat meer volume, en kan je gewoon via de radio aansturen. Ingangssignaal aanbieden via een (RCA) splitter, ik ga er hierbij van uit dat de Joying wel een line out heeft.

En dan in combinatie met dit.

Ook nog in twijfel welke het gaat worden.

- JBL Club 602C Speakers Composet 16cm 2-Weg 210 WATT

- JBL Stage2 604C - Autospeaker 2-weg - 6,5 Inch (16,5cm) - 270 W - 4 stuks

Zat zelf te denken aan de 602c, omdat ik dan toch altijd save zit en niet kan opblazen.
Gezien de radio max 4x50w kan ondersteunen.

en ben bang dat als ik de 604C zou pakken dat die kans eerder gaat gebeuren

Vooral nu met de speakers die er standaard in zitten bij de giulietta waren dacht ik 25w per speaker, d

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » do 14 okt 2021, 13:08

Zo aan de foto's te zien hebben beide Joying's lineouts (front/rear en sub) en zelfs een SPDIFF uitgang (die coax is dat) Met de RCA ine-outs kan je de JBL subs aansturen. Met de ingebouwde DSP kan je de balans tussen subs en composet wel mooi instellen (EQ en filters).

De JBL composets die je noemt kan je beide gebruiken. De belastbaarheid (210w /270w) zegt helemaal niks over belastbaarheid eigenlijk. Of over de uiteindelijke luidheid die ze zonder al teveel vervorming kunnen leveren. Of over het frequentiebereik (bass/mid/hoog) waarbij ze nog een beetje belastbaar zijn. En het zou ook nog kunnen dat de originele speakers een hoger rendement hebben en gewoon harder spelen op de radio dan de JBL's... Beter klinken zal het wél. Hoewel... de afkorting van JBL = Junk But Loud :lol:

Het hangt in een auto veel meer af van de kwaliteit van de inbouw (op plastic ringen, of zwaarder materiaal etc.), demping van de deuren. Alfa's rammelen nog steeds toch.. :lol: :wink: .? Neem je dat allemaal in acht dan haal je pas het maximale uit de speakers.

aloysius

Berichtdoor aloysius » do 14 okt 2021, 14:04

Bertje schreef:Zo aan de foto's te zien hebben beide Joying's lineouts (front/rear en sub) en zelfs een SPDIFF uitgang (die coax is dat) Met de RCA ine-outs kan je de JBL subs aansturen. Met de ingebouwde DSP kan je de balans tussen subs en composet wel mooi instellen (EQ en filters).

De JBL composets die je noemt kan je beide gebruiken. De belastbaarheid (210w /270w) zegt helemaal niks over belastbaarheid eigenlijk. Of over de uiteindelijke luidheid die ze zonder al teveel vervorming kunnen leveren. Of over het frequentiebereik (bass/mid/hoog) waarbij ze nog een beetje belastbaar zijn. En het zou ook nog kunnen dat de originele speakers een hoger rendement hebben en gewoon harder spelen op de radio dan de JBL's... Beter klinken zal het wél. Hoewel... de afkorting van JBL = Junk But Loud :lol:

Het hangt in een auto veel meer af van de kwaliteit van de inbouw (op plastic ringen, of zwaarder materiaal etc.), demping van de deuren. Alfa's rammelen nog steeds toch.. :lol: :wink: .? Neem je dat allemaal in acht dan haal je pas het maximale uit de speakers.

Oke, en wat zou jij aanraden dan qua speakers?
Ik wil hoe dan ook gaan dempen, want ben dan toch bezig kan ik dat gelijk mee pakken denk ik dan maar weer.
En wil inderdaad zelf ook nog ringen gaan kopen die niet gaar zijn.

Dat is een eindeloze ding over alfa's, nooit gezeur mee gehad :lol: :yeah: eigenlijk nooit problemen gehad met Italianen :rock: (we rijden er alleen maar mee)
maar goed los ervan dat het een alfa is, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik überhaupt standaard speakers ga vervangen.
Ik vindt persoonlijk het geluid echt 10x niks, hoor het wel vaker van groepen onder de alfa's dat de speakers niet je van het is als je beetje audiogeil bent om dat zo even te zeggen.

net als dat ik advies kreeg, koop alleen voorin, maar je koopt ook niet een halve home cinema set waarvan je alleen 3 speakers voorin hebt staan lijkt me, althans ik niet haha.

dus als je tips hebt, ben ik er erg benieuwd naar! (het moet niet zo zijn, dat ik creme de ala creme ga krijgen.
maar wil ook niet dat er een speaker gaat komen die dan 200 tot 300ps gaat kosten ](*,)

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » do 14 okt 2021, 14:18

Dat grapje over JBL en Alfa (heb er zelf ook gehad) moet je niet al te zwaar aan tillen, alle speakers / compo's in die prijsklasse 75-100 euro zijn entree level. JBL is ok, net als Gladen, Audio System, Hertz, of bijvoorbeeld hier: https://www.venderparts.nl/speakers-en- ... rt=popular
Zomaar wat voorbeelden, genoeg keus. Ook bij andere dealers.

aloysius

Berichtdoor aloysius » do 14 okt 2021, 20:18

Bertje schreef:Dat grapje over JBL en Alfa (heb er zelf ook gehad) moet je niet al te zwaar aan tillen, alle speakers / compo's in die prijsklasse 75-100 euro zijn entree level. JBL is ok, net als Gladen, Audio System, Hertz, of bijvoorbeeld hier: https://www.venderparts.nl/speakers-en- ... rt=popular
Zomaar wat voorbeelden, genoeg keus. Ook bij andere dealers.

Haha ik ouwehoer wat mee, kan het hebben.
Ja omdat ik vrij weinig verstand van heb is het erg lastig om iets te vinden.
Enige wat ik graag wil is dat het gewoon onder de stoel moet komen, i.p.v. zo'n grote ding want daar wil ik gewoon vanaf stappen.

Terug naar “Car Audio Specifiek”