Geen remote op autoradio voor versterker

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

dannyehv

Geen remote op autoradio voor versterker

Berichtdoor dannyehv » wo 29 jul 2020, 21:05

ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Berichtdoor ds23man » wo 29 jul 2020, 21:43

Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.
Fusion Filterdesign

dannyehv

Berichtdoor dannyehv » wo 29 jul 2020, 21:53

ds23man schreef:Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.

Je kunt ook gewoon niet reageren, word je minder moe van :wink:

hardbats

Berichtdoor hardbats » wo 29 jul 2020, 21:55

ds23man schreef:Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.

Moet toch zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Dan blijft het overzichtelijk. Ook heb ik je al verteld waar je kunt gaan meten om een aftakking te maken in dat andere topic. (Waar er ook al 2 van zijn)

dannyehv

Berichtdoor dannyehv » wo 29 jul 2020, 22:01

Het zijn verschillende problemen. Als je het zo gaat bekijken dan zou dit forum ook geen onderwerpen nodig hebben. Het gaat tenslotte allemaal over "audio". Maargoed ik laat het hier wel bij als jullie je hier zo erg aan storen. Ik ga wel naar een ander forum als dat gezeur nu al begint.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » wo 29 jul 2020, 22:27

Hoe een toestel in een auto in- en uitgeschakeld wordt is niet bepaald audio, ook niet omdat 't toevallig een radio is.
Het gaat wel steeds over problemen met hetzelfde toestel.Zou zomaar kunnen dat er een verband is tussen het een en het ander.Wordt dan wel heen en weer wippen, meer iets voor cavia Guus :lol:
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » wo 29 jul 2020, 23:08

dannyehv schreef:ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft

dat zal dan toch opzoeken van een geschakelde + worden ergens onder t dash
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 29 jul 2020, 23:20

Vroegah wel redelijk veel autoradio’s aangesloten, toen werden het ISO stekkers en was het helemaal eenvoudig. Maar kan me herinneren dat toen de gele draad standaard was, als schakeldraad voor de radio. Of dat nog steeds zo is? Als je een gele draad bij het contact hebt zou je daar de multimeter op kunnen prikken om te kijken of ‘ie mee schakelt.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 30 jul 2020, 8:08

Henkjan schreef:
dannyehv schreef:ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft

dat zal dan toch opzoeken van een geschakelde + worden ergens onder t dash

Dat gaat via canbus nu, in principe zou het pen 15 moeten zijn op z'n stekker maar die foto staat weer in een ander draadje :-#
https://www.vermeulens.nl/autoradio/klemmencodering.htm

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 30 jul 2020, 13:01

Dat moet toch heel makkelijk uit te meten zijn met een multimeter of een schroevendraaier met lampje erin en draadje eraan ?

Verder eens met het feit dat het verstandiger is om alles in 1 topic te houden. Word erg onoverzichtelijk zo.

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 30 jul 2020, 14:47

ray5150 schreef:Dat moet toch heel makkelijk uit te meten zijn met een multimeter of een schroevendraaier met lampje erin en draadje eraan ?

Verder eens met het feit dat het verstandiger is om alles in 1 topic te houden. Word erg onoverzichtelijk zo.

Probleem met die Can-Bus radio’s is dat ze een databus signaal als wake-up call gebruiken, maar dat ze ook buitenom het contactslot kunnen functioneren, je kan dus op een geschakelde plus (‘15’) de versterker laten schakelen, maar gebruik je de radio buitenom het contact, gaat je versterker niet aan.

dannyehv

Berichtdoor dannyehv » za 01 aug 2020, 19:54

Bedankt voor alle reacties. Ik ben met een multimeter verschillende punten door gaan meten en heb een 12v buiten de radio om gevonden die uitschakeld als ik de sleutel uit het contact haal. Er mag een slotje op dit topic.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 01 aug 2020, 21:58

Binnen de mores van dit forum gebruiken we alleen slotjes in marktplaatssectie van dit forum.
Fusion Filterdesign

Terug naar “Car Audio Specifiek”