Uitgebouwd dus, 8 Ohm dummyload op de uitgang en gemeten, dat was snel duidelijk: de preamp bestaat uit 2 stuks 12AX7A buizen, in deze versterker vervangen voor ECC83S van JJ. 200mV / 1kHz in gestuurd, ik zie iets van 700mV uit achter de 2e buis. Als ik aan de toonregeling en-andere-kreten-uit-de-gitaar-wereld draai zie ik de sinus op de scoop veranderen, lijkt allemaal wat te doen. Uitgang van de versterker weer gemeten achter de eindbuizen, niks.
Bias van de 6L6GC's gemeten, 70mA. Tikkie meer dan de 60mA die voorgeschreven staat, moet 'ie het prima om doen. Voedingsspanning gemeten, ook tikkie hoger dan spec, niks mis mee, niet kritisch bij buizen. Trouwens gelijk een eerder gemaakte opmerking terug draaien

de eindbuizen staan op staanders een eindje van de print af, de hitte vd eindbuizen doet nauwelijks wat op de print, netjes.
IMG_1666.JPG
UGT defect? krijg je m.i. alleen voor elkaar door 'm langer zonder belasting te laten spelen. Speakers zijn vast aangesloten (wel via een 6.3mm Jack plug), dus onwaarschijnlijk.
De buizen zitten op een aparte print die tegen de achterkant van het chassis geschroefd zit, kon er wat moeilijk bij, maar achter de fasedraaier gemeten: niks. Buisje uit de preamp getrokken en deze in de voet vd fasedraaier gedrukt, bingo. Ik zie bij een paar 100mV in al snel meer dan 20V RMS op de uitgang, wat richting de oorspronkelijke 60W gaat. Conclusie buis fasedraaier defect .
Heb met de eigenaar overlegd, ik ga alle buizen vervangen uit voorzorg. Een ECC83S kost een tientje (JJ), 6L6GC zal ik nog even naar kijken. Ik zal ook de jack chassis delen (tip van Ray) vervangen, kosten de wereld ook niet, de versterker moet het dan op zich weer doen. Eens zien hierna of er verder nog wat kraakt oid, potmeters bv. Nieuwe buizen bestellen dus, wordt vervolgd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.