Vanmiddag eens even tijd gevonden om een zogenaamd "kabel ophang rackje" (ja, die bestaan echt) op de wand te monteren.
Erg praktisch om een hoop kabels op te bergen. nogmaals dank aan pvanlingen hiervoor.
20190309_145502.jpg
Ook weer een nieuw speeltje erbij, een
AKG Y500 hoofdtelefoon. op zich niet mijn eerste keus, maar iets met een gegeven paard. vrouwlief had onlangs haar telefoon abonnement verlengd, en kreeg daar deze als promotie bij. beetje veel tierelantijen erop. bleutooth en dergelijke. werkt perfect draadloos op de telefoon. daar niet van...
In de studio op de mengtafel aansluiten is dat echter een ander verhaal. er zit een "gewone" kabel bij, dat is echter een 4 polige.
De Soundcraft heeft wel een ingebouwde hoofdtelefoon versterker (ja, die werkt goed en is getest) maar heeft uitgang op 6.3 mm stereo.
daar heb ik welliswaar verloopstekkers voor naar 3.5 mm. er komt geluid uit, maar klopt van geen kanten. geen mono, geen stereo, maar of je het verschil tussen de twee stereo kanalen van elkaar afgetrokken hoort. nogal bevreemdend klinkt het.
Ik vermoed dat het 4 polige systeem roet in het eten gooit. even een andere kabel erin prikken gaat zo maar niet, want het chassisdeel in de hoofdtelefoon is zelf ook 4 polig en slechts 2.5 mm.
Denk dat ik maar eens moet gaan experimenteren met een zelfgemaakte verloopkabel van 4 polig 2.5mm naar 3 polig op 6.3 mm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.