Pjotr schreef:ds23man schreef:Fijn prijsje....
Valt het mee of is het bij jou weer nooit goed?
De prijs valt mij wel mee, is inclusief moederbord.
Moderator: Beheerdersteam
Pjotr schreef:ds23man schreef:Fijn prijsje....
Valt het mee of is het bij jou weer nooit goed?
MarcoSQ schreef:Ik weet dat dit heel flauw is, maar ik wil het toch niet inslikken. De beste investering is 'investeer in jezelf'. Leer nóg beter spelen, leer schrijven en muziektheorie begrijpen, en misschien zelfs iets aan opname/productietechnieken.
Ik heb ook lang in dat bootje gezeten, en zit daar stiekem nog steeds wel: moet betere hardware hebben, betere geluiden, betere XYZ, dan gaat het vast weer beter klinken.
Terwijl de eigenlijke beperking gewoon in mezelf zit. Kan ik prachtige samples, convolutie en moderne weet-ik-het hebben : ikzelf ben gewoon niet kundig genoeg om muziek te maken, waar mensen het 30 jaar later nog steeds over hebben. Ikzelf haal niet uit mijn spullen, wat er daadwerkelijk in zit. En dat geldt voor veel van 'ons'.
Kun je prachtig spelen/schrijven/mixen, dan kun je pure kunst maken met bij wijze een 8-track, een koektrommel en een mic. Deden ze 50 jaar geleden ook...
Voel je je met de huidige hard/software beperkt, dan ligt dat voor de meesten onder ons niet aan je spulletjes (tenzij je echt een god bent...).
Vooral daarom speel ik met ouwe meuk : bewijs eerst maar dat de beperking bij je spulletjes ligt. Een prima drijfveer om aan jezelf te werken, wat dat bewijzen lukt nog steeds niet.
ray5150 schreef:Ik neem aan dat je toch ook wel een conventionele HDD gebruikt of gaat gebruiken om backups van je projekten te maken ?
Ik zie namelijk alleen maar een SSD in je lijstje staan.
Natuurlijk wil je een degelijke basis aan gereedschap hebbenmaar als je dat doortrekt dan heb je uiteindelijk alleen maar een blad papier en een potlood nodig om muziek te maken.
John P schreef:De meeste hits zijn uitgevoerd met een rondborstige zangeres.
ray5150 schreef:John P schreef:De meeste hits zijn uitgevoerd met een rondborstige zangeres.
Daar kun je natuurlijk hele theorieën over klankkasten en resonanties over loslaten, maar dat valt buiten het bestek van dit topic.![]()
Terug naar “Pro Audio specifiek”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten