aanpassing ingang v versterker

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

riske

aanpassing ingang v versterker

Berichtdoor riske » do 27 aug 2015, 20:19

Voor mijn opnames wil ik een oude Dynacord 125 gebruiken met een gitaar. (Klank van de jaren 60) Probleem is dat de ingangen nog voorzien zijn van een aanpassingstransfo. De tand des tijds
heeft deze zodanig aangetast dat zij inwendig in kortsluiting liggen. Verder is de negatieve spanning voor het rooster automatisch (10M)dus geen kathodeweerstand. Indien ik de negatieve roosterspanning anders instel (gebruik van Kathode r en C) en lekweerstand 1M aan het rooster zou ik al meer in de "normale " sturing zitten en kan een normale jack gebruikt worden
maar al mijn jacks zijn TRS. Weet iemand hoe in de huidige DAW toestellen die Z impedantie omhoog gebracht worden, is die ingangstransfo wel nodig voor gitaar?

Ah!buis

Re: aanpassing ingang v versterker

Berichtdoor Ah!buis » do 27 aug 2015, 22:26

De 10M vervangen door 1M kan wel.Moet er een kathodeweerstand om ong.1V te krijgen, vermoedelijk iets van 2k2.Elco'tje erover 47µ / 6V.En de C bij 't rooster mag ook wel 10x groter.
Ingangstrafo's worden vermoedelijk gebruikt om de gitaar elektrisch gescheiden te houden van de versterker.Minder kans op brom en vermoedelijk veiliger.
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Terug naar “Pro Audio specifiek”