Wat zijn die ronde dingen me die koelsterretjes eigenlijk, op die opname boards, ook opamps ?
Moderator: Beheerdersteam
ray5150 schreef:Nog effe, en alle weerstanden gaan ook nog vervangen worden...![]()
Wat zijn die ronde dingen me die koelsterretjes eigenlijk, op die opname boards, ook opamps ?
ray5150 schreef:Die 4066 het mtb wat vervormings metingen van gedaan.
Moet je even zijn schakelkastjes topic opzoeken.
Ah!buis schreef:Dat ophalen van 't laag is toch afhangkelijk van de bandsnelheid.Is die hetzelfde voor de verschillende machines ?
De 4066 en soortgenoten hebben nogal wat serie-weerstand en parallel capeciteit.Laag-ohmig aansturen en hoog-ohmig belasten.En zorgen dat de nul van de LF halverwege z'n voeding zit.De 4051-52-53 serie heeft een extra aansluiting om de nul van de logika hoger te leggen.
Anne
Ah!buis schreef:Zo te zien, heb niet het hele ding zitten uitpluizen, is dat mooi bij elkaar geknobbeld.
Zou wel liever op plaatsen waar de logische overgangen traag gaan een 4093 ipv 4011 zetten.
In het eerste schema voornamelijk bij de vertraging en de tweede bijna overal.Geeft daar omgekeerd gevolg, een omkering meer en de diode omgekeerd met de C aan de + dan.
Anne
Mr Tube schreef:Daar heb je wel punt, ik vond de flip flop met een enkele poort wel geinig vandaar de keuze voor de 4081. Met de 4093 is het inderdaad beter, en het kan nog steeds met een IC (effe de LM311 niet meegerekend).
Ah!buis schreef:Tja, als de geheugenfunktie belangrijk is (soort tiptoets) moeten de weerstanden er wel weer in.
Anne
ray5150 schreef:Heerlijk, dat gesleutel met logische poortjes en een vel tekenpapier.![]()
Vat dit vooral niet verkeerd op, mr tube.
In dit tijdperk van Arduino's, SMD, en PIC's is het hardstikke leuk om te zien dat er ook nog op de ouderwetse manier gewerkt word.
Mr Tube schreef:Leuk IC maar kan niet in minuten en secondes tellen, dat is eigenlijk wel mijn wens.
ray5150 schreef:Mr Tube schreef:Leuk IC maar kan niet in minuten en secondes tellen, dat is eigenlijk wel mijn wens.
![]()
Je hebt wel een pondje uit de 4xxx serie nodig.
Ah!buis schreef:Zo'n meedraai geval heeft toch altijd een beetje slip ?
Kan dat niet met de tijd tussen opnemen en weergeven (echo) en afstand tussen de koppen ?
Als je een generator heb die burst van instelbare lengte kan geven ,regelen tot net wel/niet overlappen.
Heb je het aantal periodes van een bekende frequentie die tussen de afstand kop-kop past.
Anne
Terug naar “Pro Audio specifiek”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten