Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Berichtdoor ray5150 » do 02 mei 2019, 20:37

Een wijziging in het multitrack systeem, de Terratec bleek niet zo stabiel te werken, af en toe een BSOD en dat soort grapjes.
Eens opzoek gegaan naar wat anders en een M-Audio FireWire 410 gevonden. welliswaar ook relatief op leeftijd maar vooralsnog werkt het goed.
(de M-Audio drivers zijn nog uit het Win 7 tijdperk)
De zaak op stoom krijgen was wel even een issue, had een PCI-Express naar FireWire interface laten aanrukken van Ebay, na het monteren in de PC van deze werd hij in eerste instantie niet herkend.
Wat googlen leerde me dat FireWire drivers niet meer standaard in Windows 10 zitten, en als een bestandje ergens op de site van Microsoft verstopt staan, na installatie daarvan ging het wel allemaal goed.

20190501_204721.jpg

Wat ook erg prettig is zijn de indicatie leds voor de in-en-uitgangen. ook kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de geluidskwaliteit van opname en weergave er iets op vooruit is gegaan. denk aan iets strakker laag en wat meer detaillering in het midden en hoog.
Niet wereldschokkend, maar toch een positieve vooruitgang. :D

Misschien ook maar eens kijken voor een (moderne) externe USB-geluidskaart voor de 2-sporen computer, die functioneert nu nog gewoon via de uitgang van het moederbord en klinkt nu eigenlijk een beetje slapjes en futloos.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 02 mei 2019, 20:49

Leuk :rock: Je blijft er wel mee bezig zeg... O:) M-Audio is dan wel op leeftijd, en het wordt ook niet meer gemaakt, maar heden ten dage is al hun 24/96 spul nog steeds erg veel waar voor het geld!
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 02 mei 2019, 23:07

Mooi :rock:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 15 jun 2019, 18:52

ray5150 schreef:Misschien ook maar eens kijken voor een (moderne) externe USB-geluidskaart voor de 2-sporen computer, die functioneert nu nog gewoon via de uitgang van het moederbord en klinkt nu eigenlijk een beetje slapjes en futloos.

En dat is ook uitgevoerd. vervangen door een (gebruikte, zoals eigenlijk vrijwel alles in de studio) Lexicon Alpha.
https://lexiconpro.com/en/products/alpha

Daar zit wel wat meer leven in. :D

Lexicon Alpha.jpg

Jerommel

Berichtdoor Jerommel » za 15 jun 2019, 20:26

Gaaf hoor.
Chapeau voor al dat werk.
Toffe enorme mengtafel.
Ik heb wel met een ook niet kleine Spirit gewerkt voor school bandjes enzo, maar allemaal losse broodjes is wel 'vet'.

Wilde toch iets zeggen over de nieuwe voeding.
Je hebt daar flinke koellichamen gebruikt, die nu in een gesloten kast zitten.
Dat vertraagt wel het opwarmen vanwege de massa aluminium, maar het kan daarna schijnbaar nergens heen.
Het zou zinvoller zijn om met een aluminium L profiel naar de behuizing te gaan, ook al is de behuizing misschien van plaat staal.
Het aluminium front van de kast gebruiken zou nog beter zijn.

Ik weet niet hoeveel Watt er maximaal verstookt wordt door die spanningsregelaars, maar een paar Wattjes kan al heel wat opwarmen.

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 15 jun 2019, 20:31

Ray kent z’n kachels wel :lol:

Jerommel

Berichtdoor Jerommel » za 15 jun 2019, 20:56

Ik geloof ook niet dat Ray daar mee gokt, maar het zou toch jammer zijn als het warm is in huis en die dingen moeten een tijd lang op hun tenen staan en dan hun warmte niet kwijt kunnen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 15 jun 2019, 21:01

Jerommel schreef:..........op hun tenen staan en dan hun warmte niet kwijt kunnen.

Het zal je maar overkomen zeg. Moet er niet aan denken wat een slagveld dat wordt... :lagge:

Top Ray, ziet er wel lekker retro uit zo :goedzo: Ook met de equaliser er zo tussen. Nu nog een leuke Lexicon reverb, of heb je die al?
Peter de Jong

Jerommel

Berichtdoor Jerommel » za 15 jun 2019, 21:31

Pjotr schreef:
Jerommel schreef:..........op hun tenen staan en dan hun warmte niet kwijt kunnen.

Het zal je maar overkomen zeg. Moet er niet aan denken wat een slagveld dat wordt... :lagge:
Wat wil je daar nou mee zeggen :?: :think:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 15 jun 2019, 21:45

Ray weet echt wel wat ie doet.
Peter de Jong

Jerommel

Berichtdoor Jerommel » za 15 jun 2019, 23:28

Pjotr schreef:Ray weet echt wel wat ie doet.

Ja, dat denk ik ook, en sowieso beter dan ik, met mijn oppervlakkige 'knipperlicht' audio fascinatie, maar vandaar misschien dat ik het zo vreemd vind.
Dus no offense of betweterigheid van mijn kant.
Ik zag ook dat de achterkant van de kast gatenkaas is, dus het zal wel snor zitten.

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 16 jun 2019, 0:19

Pjotr schreef:Nu nog een leuke Lexicon reverb, of heb je die al?

Nee, dat nog niet. heb nu een Midiverb 2 en 4 in het rack zitten, die voldoen vooralsnog. misschien in de toekomt wel een Lexicon.
Hangt een beetje van de prijs en aanbod af. ik heb wat zoekopdrachtjes bij Marktplaats uitstaan, dus wie weet komt er eens wat leuks langs.

Jerommel schreef:
Pjotr schreef:Ray weet echt wel wat ie doet.

Ja, dat denk ik ook, en sowieso beter dan ik, met mijn oppervlakkige 'knipperlicht' audio fascinatie, maar vandaar misschien dat ik het zo vreemd vind.
Dus no offense of betweterigheid van mijn kant.
Ik zag ook dat de achterkant van de kast gatenkaas is, dus het zal wel snor zitten.

Valt wel mee, hoor. de 2 koelblokken te samen zijn een stuk groter dan die van de originele voeding.
In bedrijf word de zaak niet meer dan handwarm. niks om je zorgen om te maken. ook zit er geen deksel op de kast.
Wat ook alweer scheelt.

Jerommel

Berichtdoor Jerommel » zo 16 jun 2019, 0:26

Dat scheelt een bak. :)

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 17 jun 2019, 19:13

In het weekend een paar uur vrijgemaakt voor het (al eerder aangekondigde) aanpassen van de Yamaha NX-E200 luidsprekers.
Zoals toendertijd gemeld bestaat de gehele demping in de kastjes uit een klein lapje BAF (of hoe dat ook heet) op de bodem. verder niks.
Nu ben ik ook echt geen kabelfetisjist, maar wat hier binnen in zat was wel heel erg dun uitgevallen.

Filter schema.png

Filter oud.jpg

Schuifstekkertjes.jpg

Dus de zijwandjes beplakt met stukjes loodbitumen, over de loodbitumen wat plakviltvilt, een stukje pritex aan de bovenzijde, en een paar losse stukjes BAF bij de achterwand erbij.
Wat dikkere bedrading erin, gesoldeerd aan de driver aansluitingen, en als kers op de taart de 3.3 uF bipolaire elco omgezet naar een Audyn MKP.

Loodbitumen.jpg

Filter Ombouw.jpg

Aansluitingen Solderen (1).jpg

Aansluitingen Solderen (2).jpg

De komende dagen maar eens testen of mijn oren daar een beetje blij van worden. :hide:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » ma 17 jun 2019, 21:57

ray5150 schreef:Wat dikkere bedrading erin, gesoldeerd aan de driver aansluitingen, en als kers op de taart de 3.3 uF bipolaire elco omgezet naar een Audyn MKP.
Die 3µ3 heeft een serieweerstand R1.Als je die C verandert (andere verliesweerstand) moet eigenlijk R1 ook aangepast.
Ziet er wel netjes uit :D .Maar waarom die onzin van een extra magneet er achterop geplakt ? :shock: Was bij een oude KSB-TV om afwijkingen van de elektronenstraal door het magneetveld te verminderen.
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

grimoire

Berichtdoor grimoire » vr 28 jun 2019, 19:41

Ha Ray,

Leuk dit topic, ik ga m doorspitten!
Ik heb namelijk dezelfde, alleen dan toevallig de DLX versie (die heeft ook direct outs per kanaal)
Lekker klinkende tafel hoor!!

Deel van de auxen bleken niet te werken, waren na open maken duidelijk wat kapotte chipjes (4 van de 6 moet ik nog vervangen..)

Ik heb er 2 voedingen bij gekregen, kan je weleens van fotos voorzien can de binnenzijde

Mijn phantoonpower lijkt niet meer te werken, maar dat kan mogelijk te maken hebben met de tweede voeding die ik nu gebruik, omdat die niet bromt. Ventilator draden heb ik losgekoppeld, en de bovenplaat schuin open gezet, dat lijkt voldoende haha

Nogmaals, ik ga lekker lezen

Terug naar “Pro Audio specifiek”