Iemand bekend met deze voedingen?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

hannesie

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Berichtdoor hannesie » wo 09 jan 2019, 16:26

Nu maar even de 2 andere voedingen op een plankje gezet, kunnen we eens gaan vergelijken op een wat snellere wijze.

plank.JPG

1 maal de stekker in de muur, beide te zien in Roon via switch, en dan zorgen dat de andere omstandigheden gelijk zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 20 jan 2019, 0:24

Nu in ieder geval al wel kunnen constateren dat de verschillen tussen de voedingen die ik nu gebruik, en de lineaire van DIYINHK / de IRM type van Meanwell minimaal zijn. bij het gebruik voor kleine streamers, zoals ik die gebruik.

viewtopic.php?f=20&t=22106&p=1905422#p1905422
Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 20 jan 2019, 11:03

Om de zaak dan een beetje te kunnen beoordelen is het wel een punt om de volume knop in de gaten te houden.
demo roon.JPG

Door ze dus in een groep/zone te plaatsen kan ik nog steeds wel het volume aansturen met ROON.
volume.JPG

Dat lijkt tot nu toe niet nodig, waarschijnlijk dat ROON ook al wat doet in die zin, want de beide die ik er nu aan heb hangen is bij het schakelen op max. niet een verschil in geluidssterkte te horen.
Nu dan wel de verbazing, de Streamer die ik heb gebouwd, ook voor Hengelo heeft dus de liniaire voeding van Barry, en ik heb er dan nu een externe USB DAC aan hangen waar een C-media chip in zit, feitelijk een USB 3 host/uitbreiding met een chipje er bij.
Dat word dan ook gevoed met de USB en m FriendlyArm M3, en ik ben eigenlijk echt verbaast wat het levert.
Er hangt dus een gewoon dropvetertje aan, heb niets anders liggen, en de volume aanpassing is gewoon, 0 db. :sure:
Maar dan goed gevoed lijkt dus wel te schelen.
c-media.JPG

Weer op dezelfde wijze gedaan als tussen de 2 Soekrissen, schakelen tussen 2 ingangen van de V V.

Nu is er dus wel een verschil te horen, maar als je de prijs/kwaliteits- verhouding neemt is het een lachertje.

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 3f51J4P3DU
Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 20 jan 2019, 15:31

Nu weer eens kijken/luisteren naar een een andere combinatie.
De Streamer met de C-Media USB Dac en de lineaire voeding, dan nu ontkoppelt en op de Neo2 met de Meanwell IRM-10-5 voeding gezet.

De 2 linker "doosjes"op het plateautje, en de C-Media ligt er voor

neo2 c.JPG

Het verschil is nu groter, en dan vooral in het middengebied, en het dynamische effect van de muziek verschillen dan behoorlijk met de Soekris.
Nu was het even zoeken naar het effect i.c.m. de andere aansturing, (Neo2 met Ubuntu 18.04 LTS) nu dus wel direct te vergelijken met niveau gelijk van beide spelers.
neo c.JPG
Hans

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 26 apr 2019, 11:51

Doordat er een miscommunicatie was geweest en een demonstrateur niet meer wist dat er een afspraak stond, dan gisteren maar even van de nood een deugd gemaakt.

Mede door de signalen die je wel eens hoort, durf je het haast niet meer aan.
Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"

Gisteren dan bij de AVMN de proef op de som gedaan om te luisteren naar verschillen in voeding voor de streaming van het nog digitale muzieksignaal.
De opponenten waren dan de Neo2 met de Meanwell IRM 10-5, de M3 met RS 15-5.
Dan de PINE 64 met de lineaire voeding en een bloktrafo en filament supply buizen, de voeding van Barry2000 en dan de laatse een ringkerntrafo met een printje uit HongKong DIYINHK
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... -1ax4.html

Voor sommigen was het wel even slikken. :shock: :shock:

De Roon software laat het dan toe om de signalen synchroon te laten lopen, en dan schakelen tussen de ingangen waar er 2 gebruikt werden met dezelfde DAC, de Soekris uiteraard.
Wel fatsoenlijke muziek uitgezocht natuurlijk, en dan een setje met actieve Adam monitoren er op aangesloten.

Het leukste was feitelijk dat er complimenten waren over de keuze van de muziek, dat is dan ook wel belangrijk. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 26 apr 2019, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 26 apr 2019, 12:12

Maar wat waren nou de uitkomsten Hans?
Fusion Filterdesign

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 26 apr 2019, 12:35

Dat ze ook geen verschil hoorden..........!!!!
:rofl: :rofl:
Toen er een optie was met een paar ontkoppelings ringen die men wilde proberen, was er wel iemand die dan ineens wel meende verschillen te horen. :? :?

Tenminste dat was mijn indruk, er waren later wat mensen die dachten dat er een voorkeur was, maar ze hoorden vaak niet eens dat ik schakelde, terwijl dat wel gebeurde.
Hans

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 26 apr 2019, 13:49

Mooi, dan kan dat voedingsgeneuzel ook de deur uit. Mijn Pi draait met een digiberry gewoon op een usb lader van samsung!
Fusion Filterdesign

3kes

Berichtdoor 3kes » vr 26 apr 2019, 14:40

Mooie ervaring! Dus we kunnen Ali leeg gaan kopen nu? :lol:

Persoonlijk vind ik het nog wel eens heel lastig te zeggen of iets eens verbetering (of verslechtering) is. Om goed te kunnen oordelen moeten er eigenlijk twee identieke apparaten naast elkaar staan en dan de wijziging direct beluisteren.

Want...misschien ben ik morgen wel verkouden en klinkt alles sowieso anders.
Loopt u of blijf ik zitten?

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 26 apr 2019, 14:45

Dat deden we dus, en schakelen tussen 2 ingangen, en geen volume verschil, en dan dezelfde muziek via de router en het verschil is dan alleen de streamer met de voeding.
Hans

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 26 apr 2019, 14:46

dat was ook de de conclusie van Hans Beekhuyzen:

[ Bekijk op youtube ]
zit wel wat verstopt in de review, maar hij hoorde dus geen verschil tussen de meanwell en een sjieke audiofiele voeding
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 26 apr 2019, 14:53

Henkjan schreef:dat was ook de de conclusie van Hans Beekhuyzen:

[ Bekijk op youtube ]
zit wel wat verstopt in de review, maar hij hoorde dus geen verschil tussen de meanwell en een sjieke audiofiele voeding

Eh wat heet verstopt, viel na 2 minute is slaap van die man. Kun je ongeveer aangeven (in tijd) waar ie de "conclusie" noemt Henkjan?
Peter de Jong

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 26 apr 2019, 14:58

hannesie schreef:Dat deden we dus, en schakelen tussen 2 ingangen, en geen volume verschil, en dan dezelfde muziek via de router en het verschil is dan alleen de streamer met de voeding.

Was een leuk en geslaagd experiment. En ik moest je op je blauwe ogen maar geloven of je überhaupt wel schakelde! :lol: Te horen was het idd niet.
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 26 apr 2019, 15:25

Ik schakelde of en toe net de verkeerde kant op.

Dat heb je wel gehoord, want dan was er niet veel te horen. :mrgreen: :rofl: (contaminatie ? antithese)

Maar dat zelfs de meest kritische mensen verbluft waren wat die kleine dingen konden doen. :twisted: :kwijl:
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 26 apr 2019, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 26 apr 2019, 15:54

Wat m.i. ook zeer de verdienste van je Soekris DAC was :sure:
Peter de Jong

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 26 apr 2019, 17:46

ds23man schreef:Mooi, dan kan dat voedingsgeneuzel ook de deur uit. Mijn Pi draait met een digiberry gewoon op een usb lader van samsung!

Ik denk dat het zeker voor de streamer niet HET verschil is, maar voor de Soekris of andere DAC's, dan is het een ander verhaal. :) :)
Dus een een Raspberry met een HAT die een DAC er op heeft gaat het wel een ander feestje worden.

Laten we wel wezen, dat geeft toch zeker meer verschillen. :sure: :sure:
Hans

Leobus

Berichtdoor Leobus » vr 26 apr 2019, 19:09

Ook ik heb gisteren dit vergelijken mee mogen maken. Nou moet ik zeggen dat ik niet zo thuis ben in deze materie en dat Hans nogal wat technische termen en typenummers gebruikte. Maar als ik het goed begrepen heb, waren de beide dac's niet geheel identiek. Ik meen dat ze verschillende voedingen hadden. Zeker weet ik dat ze met verschillende kabels verbonden waren met de streamers. Of je dan een eerlijk vergelijk hebt, betwijfel ik. Wat ik wel weet, is dat de verschillen erg klein waren en dat het allemaal heel lekker klonk. Het vergelijk met de dempingsringen was op mijn verzoek. Hans wisselde "on the fly" midden in het stuk "Dance Macabbre". Omdat die muziek van redelijk rustig naar zeer dynamisch wisselt, is vergelijken van setonderdelen met wisselen "on the fly" niet de beste methode. Ik kon er geen conclusie aan verbinden. Diegene die aangaf wel verschil te horen, gaf trouwens wel een beschrijving van het effect dat ik eigenlijk altijd zelf, maar ook van anderen, hoor bij toepassen van de ringen.

Groet,
Leobus

hannesie

Berichtdoor hannesie » vr 26 apr 2019, 20:28

:lol: En ik maar denken, ik compenseer de ene met de andere door de beste iets mindere kabels te geven en en de beste voeding dan met een minder goede plaats.

Weer moet goed genoeg, men hoort geen verschil, maar volgens de redenatie zou die er moeten zijn?
Er zat 1 man op de voorste rij, die lette op de duiding van het display, en ik zag hem verbaast glimlachen. :lol: :lol:

De oren geloven de ogen niet, dat is volgens mij het grootste probleem. 8-[ :-$ :-& :-# :mrgreen:
Hans

Leobus

Berichtdoor Leobus » vr 26 apr 2019, 21:54

Ik heb ook geprobeerd om het display van de VV te volgen, maar dat lukte niet. Dus maar op jouw gebaren af gegaan. Dat ging nogal snel heen er weer, dus dat kon ik ook niet volgen. Maar als jouw bedoeling was om aan te tonen dat het allemaal niet veel uitmaakt, dan ben je geslaagd. Het blijft wel staan dat het, zeker voor zo weinig geld, best goed klonk.

Groet,
Leobus

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 27 apr 2019, 15:56

Je bent te goedkoop Hans :rofl:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » za 27 apr 2019, 20:10

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:dat was ook de de conclusie van Hans Beekhuyzen:

[ Bekijk op youtube ]

Eh wat heet verstopt, viel na 2 minute is slaap van die man. Kun je ongeveer aangeven (in tijd) waar ie de "conclusie" noemt Henkjan?

Wat me dan wel weer opvalt in dat filmpje, is dat meneer Beekhuyzen naast alle digitale apparatuur een Studer tape deck heeft staan...
(kan het niet precies zien, maar zou een A810 kunnen zijn, kostbaar ding.)

Terug naar “Overige Elektronica”