Dan alvast richting wat praktische zaken. Er moet natuurlijk een jury komen die ik van te voren samen wil stellen, niet meer dan 30 personen wil ik in de zaal hebben. Demping genoeg dan

De 15 deelnemers zijn vanzelfsprekend jury, blijven er 15 plaatsen over. Kun je je voor opgeven door hier te reply-en of mij een pb te sturen, mochten er meer dan 15 aanmeldingen komen geldt de volgorde (zowel pb als reply hier) van binnenkomst.
Voorwaarden voor een jurylid: minimaal 1 week forumlid en een positieve instelling
Tijdens de sessie gaat de deur dicht, om zo min mogelijk verstoring te hebben bij het jureren.
Jurering, gekopieerd uit post 1:
het geluid doet mee voor 80%, 20% is afwerking, originaliteit en nabouwbaarheid (bv in geval van 3D print of CNC zal dit niet voor iedereen bereikbaar zijn). Simpelweg meeste punten = winnaar.
Er zijn (veel) meer deelnemers dan ik van te voren gedacht had, waarvoor hulde! het idee om de speakers neer te zetten en elektronisch te gaan schakelen wordt 'm dan ook niet, 15 (30) speakers op een rij vergelijken gaat niet zonder elkaar te beinvloeden of wel of geen voordeel te hebben tov de andere sets. Dus het wordt toch de sets 1 voor 1 op dezelfde plek neerzetten zodat dit voor iedere deelnemer gelijk is, in een willekeurige volgorde. Dit gebeurd uit zicht van de jury om het oordeel niet te beinvloeden, dus ik zoek iemand die me hierbij wil helpen. 1 of 2 personen, je bent dan uiteraard geen jurylid..
Voor de deelnemers, als je wat anders dan banaan aansluiting op je speaker hebt zitten svp zelf voor een verloopje zorgen.
Dan de uitgezochte muziekstukken waarop de creaties beoordeeld worden. Als ik die achter elkaar zet kom ik op 17 minuten. 15 x 17 minuten wordt wellicht wat lang, en 7 minuten Danse Macabre x 15 komt de jury wellicht ook de neus uit

Ik houd er ook niet van, maar wellicht is het verstandig op de een of andere manier dit in te korten. Een soort mix van de 3 nummers? Heeft iemand hier een idee over, of kan iemand dit met respect naar de kwaliteit toe? De wedstrijdtijd is dan wat korter, blijft er wat meer tijd over voor de verdere beoordeling, om wellicht nog wat andere muziek te spelen, en om bezoekers vd luisterdag die geen jury zijn te kunnen laten luisteren.
Dan de dB meter, om de volumes gelijk te trekken. Ze kosten de wereld niet heb ik gezien, maar als iemand er 1 heeft die we kunnen gebruiken zou dat mooi zijn. Zo niet geen probleem, koop ik er 1.
Ben vast nog wel iets vergeten, komt later