Hierbij dan de aftrap van mijn inzending! Zoals ook in het discussie topic staat ben ik van plan te bouwen met mijn National Panasonic / Matsushita breedbanders ondersteund door mijn Goodmans 12" woofers. Initiële idee was om de Goodmans in een lekke kast te stoppen, de breedbander dipool in te zetten. Echter door het recente topic over de Leo vd Klerk luidsprekers kreeg ik een ander idee. Het is ook wel leuk om niet de gebaande paden te betreden maar om omnipool te gaan!
Tevens bied dit mij de kans om een constructie techniek waar ik "in het geheim

Echter, voor dit project zijn wel heel andere afmetingen vereist en het wordt dan ook een test/gok of dit wel toepasbaar zal zijn. Ik wil daarom om mijn mal (ik maak de binnenmallen tot nu toe van isolatieschuim, met de verfafbrander smelt ik die later weg met als bijkomend voordeel dat de binnenkant meteen geplastificeerd is) eerst omwikkelen met glasvezelmatten en epoxy. Dan de daadwerkelijke behuizing opbouwen met gips en glasvezelmatten, buitenlaagje glasvezel en epoxy, afwerken denk ik nog over na. Bij mijn kleinere projectjes is een behuizing uit alleen tandarts gips stevig genoeg, dus dit wordt een andere aanpak voor mij.
De vormgeving op zich is ook nog een ding, ik zou de Goodmans graag downfacing monteren, de breedbander omhoog. Voor de breedbander geen punt, voor de Goodmans weet ik niet of dat nadelig is. De conus is wel extreem licht, de rolrand is echter ook extreem flexibel dus al het gewicht hangt aan de spider.
Kortom, nog genoeg werk aan de winkel!
Mvg Reinder
P.S. bij toevoegen plaatjes kreeg ik de melding: 500 Internal Server Error! Even geen plaatjes dus.