Project 05: Filter Less Fits

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief

Re: Project 05: Filter Less Fits

Berichtdoor wouter » do 26 dec 2019, 18:42

laag waar je blij van wordt, voetwippend naar luistert. Dit dreunde in Hengelo alleen maar irritant. Thuis kreeg ik er geen enkele grijns van, terwijl het een zeer nette kast is met fors gesloten volume. Schuine deler en dempmateriaal... Zat hem niet in filtering.

wouter
Ook commercieel actief

Re: Project 05: Filter Less Fits

Berichtdoor wouter » vr 17 jan 2020, 1:08

wouter schreef:even afstoffen...
viewtopic.php?f=77&t=20504&start=175#p1791266

Dit filter zou ik willen gaan proberen. Echter, het laag viel erg tegen. Daar snapte ik niets van, gesloten laag met een Q van iets minder dan 0,7. Wellicht maar een poort er in...

Dat even afstoffen is nog vies tegengevallen, kerstvakantie verliep niet zoals gepland.
Vanwege privé situatie is het niet te zeggen of wanneer ik tijd heb voor hobby. Het lag al 1,5 jaar volledig stil maar onlangs weer wat gebouwd als tegenprestatie (mijn eindversterker recappen in ruil voor 2 lege kastjes).Echt wel weer helemaal zin gekregen \:D/

Met een goede voor en eind versterker zou dan dit project goed beoordeeld moeten gaan worden op filterkeuze.

De realiteit is dat zorgen/spanningen in de privé sfeer (o.a. vastgelopen en overspannen dochter van 8), extra werken (weg vrije dag voor klushuis) ivm uitval collega's en een aantal tegenslagen in de verbouwing maakt dat er van de hobby niets terecht komt. Filter less, dat leek zo leuk maar ik filter less dan ik grappig vind. Voor de leefbaarheid thuis gaan andere dingen helaas echt even voor.

Jankmodus uit; Wat er op de to do lijst staat:

Setje spelend maken om naar te luisteren, amp, bron, opstelling. Waarschijnlijk bij een vriend van me.

Filter laatste simulatie opbouwen en beluisteren + meting ter controle van werking.

Bepalen of met deze componenten een slappe filtering tot een goed einde te brengen is.

Paspoort in FLF op achterzijde aanbrengen, gesloten klonk niet.

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”