Tja, heel krap. Maar het ging mij er om dat ik een filter zou kunnen ontwerpen. Als iemand ooit deze speaker na zou bouwen zou diegene net als ik waarschijnlijk er iets duurdere componenten in zetten. Maar voor de wedstrijd moeten de filtertakken gewoon compleet zijn en het geheel een beetje mooi functioneren. Mijn Infinity Overture 1 luidsprekers hebben ook alleen maar bip.elco's voor het mid en hoog, geen filmcondensator in te vinden. Alleen maar micro kleine spoeltjes, 4/5Watt keramische weerstandjes en kleine priegel elco's. Het klinkt behoorlijk goed, los van dat je het dus flink kunt upgraden.
Een 3,3 mH core with discs van Jantzen kostte volgens de lijst 2,88 euro, en heeft een Rdc van 1,07 (wat ik ongeveer nodig had).
Okee, inmiddels staat er een 4,7 mH in het schema, en hoorde ik vandaag van Rudy dat hij deze spoelen niet tijdig kan leveren - dat wordt even een andere oplossing zoeken -
Een 27uF elco kost 1,34. Hiermee is de laagsectie zoals voorheen bedacht dus 4,22 euro.
Het mid had 2 spoelen van ca 2 euro elk (seriespoel zonder kern) en de condensatoren waren ca 80 en 55 cent. Kortom, ca 6,50 euro
Het hoog kan met ca 3,9uF en een 0,56mH spoel wel met een MKT worden uitgevoerd, al doet die tweeter zo weinig dat een bypass MKT bij de midsectie toevoegen wellicht een betere investering is. Anyhow, van de 15,66 is ongeveer 5,- euro over voor het hoog en voor de weerstanden om de boel te temperen. Er stonden 5 weerstanden vermeld, maakt 1,75 euro. Als de tweeter een elco krijgt komt dat onder de 50 ct. dan kan de laagsectie nog een correctiespoeltje krijgen van 0,03mH ofzoiets. Trekt de resonantie rond 3kHz verder naar beneden.
Nou je ziet het, krap krap krap. Maar wel leuk. En daarom moest ik die andere kast dus overboord gooien. Ik moest een baffle maken waarop de driver weinig correctie behoeven. En dat is wel gelukt vind ik