Deze wedstrijd is net het zetje wat ik nodig heb.
Jaren lang laat het uiterlijk van deze luidspreker me niet los

Ik weet niet wat het is maar de vormgeving intrigeerd mij.......
En hierbij mijn project dus het nabouwen van deze luidspreker met de info die te vinden is met de drivers die hier geschikt voor zijn.
Ik wordt totaal niet gehinderd door kennis van luidsprekers maken , maar met mezelf inlezen en veel hulp

Het zal denk ik een totaal andere werkwijze worden dan normaal is .......
Er zal wat reverse engeneering aan te pas komen. Maar ik ben een handige kerel dus het zal wel los lopen.
Wat ik er al van weet : alluminium conische hoorn 60 graden diameter ongeveer 34 cm. driver moet ik iets voor zoeken wat in de prijsklasse komt????
bamboe bassreflex ongeveer 42 liter , 8 inch driver. hier moet ik ook iets voor zoeken ...........wordt vervolgd.
Toen ik las van deze wedstrijd heb ik er dus nog een project bijgegooid en hiermee ben ik ook meteen een beetje begonnen.
Me collega is bezig met een teken programma en bood aan om wat tekeningen te maken , waar ik hem zeer dankbaar voor ben

Dus hier al vast de sneak preview

De poten wil ik laten lasersnijden bij een bedrijf 24/7 steel. Me collega is al bezig met een prijsopgave.
Maar misschien dat iemand nog wat anders weet???
De kast is recht aan recht toe dat gaat wel lukken , ik ben alleen een beetje bang om die hoorn te maken===

Ik denk alleen dat ik hem van hout ga maken en geen alluminium.
Tevens een filter maken wat ik nog nooit heb gedaan gaat ook moeilijk worden daarna meten en filter aanpassen

Maar met een jaar ??? voor de boeg moet dat lukken....
Tot zover dit zeer ambitieuze plan ....
Alle op of aanmerkingen en ideeen zijn welkom.
dennis