Ik heb even de topics doorgebladerd om de reeds gegeven punten/beoordelingen bij elkaar te zetten. Wat mij betreft mag zowel in dit topic als in de ontwerptopics aangegeven worden wat de persoonlijke top 3 is, welke je op 1 zet en welke op 2, 3 en evt. 4.
Bij het doorbladeren van alle topics toch een aantal zeer leuke quotes verzameld, eerst nog even dat, en daarna de scores. En daarna is de winnaar bekend en daarmee is de eerste winnaar van de budget ZBA luidspreker ontwerpwedstrijd een feit.

bas focal m180 schreef:AatV schreef:Zal het nog meer eens zeggen ;
[sociaal gereutel aan] Deze wedstrijd kent geen verliezers, alleen maar winnaars![sociaal gereutel af]
groet,
Aat
Precies, dat was mijn gedachte al lang voor de wedstrijd.
Animo was erg groot om mee te doen, dat is al geweldig.
Goed omdat het een wedstrijd is en vooraf ook besloten als zijnde wedstrijd mag er wel een winnaar komen.
Ik vind dat de rest gewoon plek 2 heeft vanwege het mee doen.
We hebben in korte tijd op het forum leuke projecten voorbij zien komen.
Ze klonken allemaal ruim voldoende om muziek mee te kunnen luisteren, geen storende elementen of zwakheden heb ik kunnen ontdekken.
pappaleo schreef:markbakk schreef:![]()
En volgens mij ben je in de loop van dit project flink wijzer geworden.
Ik kan niet ontkennen er wat van opgestoken te hebben
Als je voor jezelf bezig bent, kan je natuurlijk altijd je budget oprekken als iets je niet zint.
Ik heb ingezien dat het best een leuke uitdaging is om het optimum te vinden terwijl je echt aan het budget gebonden bent. Meer geld er tegenaan smijten is geen optie, nee, vind maar een creatieve oplossing.
Gervenja (de eerste die zich eenduidig heeft uitgesproken, waarvoor dank!!):
1. Mission Impossible: voor mij de winnaar, na de trofee een nieuwe tweeter plaatsen

2. Inimini: heel goed voor het formaat
3. Klankplank: is voor geluid, voor mij, de derde plaats
4. Hoornluidsprekers: luistert lekker, ziet er ook best gaaf uit.
Roelof:
1. Inimini, heerlijk en verrassend gezien formaat
2. 2-weg hoornspeaker: contrabas eerlijk en open, by far het beste life-like
3. TB: heerlijk laid-back, vooral lekker genieten
4. Filter Less Fits – potentie duidelijk, maar niet optimaal
Wouter:
1. Inimini: bijzonder geslaagd, in balans, geen zwakke punten gezien budget en op gehoor gefinetuned want meet niet perfect dus zeer goed ontworpen!
2. Klankplank: gewaagd om hiermee deel te nemen, out of the box ontwerp vanaf het begin, verrassend groots geluid en erg origineel
3. Mission Impossible: zeer fraai middengebied, en afgezien van persoonlijke smaak (tikje meer warmte) een goede mix van componenten en technieken.
4. Het is dat Chris_T z’n project niet heeft kunnen laten horen, op papier vond ik het geweldig hoe hij alles onderzocht heeft om het uiterste uit z’n ontwerp te halen. Chapeau!
Kappa 7
1. Een TB speaker: 2 keer luisteren(..) voldoende zijn om (..)een winnaar aan te wijzen. Voor mij zijn dat de speakers van Dre.
Hannesie: klopt onderstaande interpretatie, gebaseerd op wat je schreef in reactie op Kappa7:
2. Een TB speaker: +1 die van dre, en wat mij direct opviel is dat het niet opviel, , de rustige weergever die je uren kunt beluisteren.
Edjepetje:
1. Mission Impossible: heel evenwichtig. De bas was mooi strak, en het mid en hoog prima in balans.
A3Baak: “Kortom te veel indrukken voor een leek en nog geen keuze kunnen maken. Naar wat ik gehoord heb klonken de aanwezige wedstrijdspeakers allemaal prachtig, dan blijft alleen de WAF nog over. Ik vond de hoorn speaker er heel bijzonder en apart uitzien en ook heel goed klinken (niet onbelangrijk), maar die gaat hier niet door de WAF heenkomen

Reacties hierop:
Shadow: Ik zou voor de inimini gaan
M_cruiser “Ik ook wat een laag komt er uit dat kastje, zeer vakkundig gemaakt.
Shadow
1. Inimini of Mission Impossible ?
M_cruiser
1. Inimini?
Graag nog aanvullende reacties, dan reken ik nog 1x dingen door in dit wedstrijdgebeuren en dan zien we wie welk project de meeste handen op elkaar heeft gekregen.
Ik hoop dat de deelnemers en overige luisteraars (ook wie ik verkeerd geïnterpreteerd heb) hiervoor nog even de moeite zouden willen nemen.