PCB's laten aanmaken bij JLCPCB

Voor de elektronicahobbyist, solderen, etsen, etc.
Over de technieken dus, niet over de tools zelf.

Moderator: Beheerdersteam

Willy_61

PCB's laten aanmaken bij JLCPCB

Berichtdoor Willy_61 » zo 03 jan 2021, 19:32

Omdat ik meermaals de vraag krijg hoe je printen bestelt bij JLCPCB in Hongkong, maak ik hier een extra topic, enkel om printen aan laten maken. Anders moet ik steeds geen zoeken waar ik het eerder ooit gepost heb.

Ik laat mijn printen al geruime tijd maken bij JLCPCB. De kwaliteit is perfect en hun prijzen ook ;-). Na 3 dagen zijn ze bij JLCPCB gefabriceerd en de duurtijd van verzending hangt enkel af van welke carrier dat je kiest. Let wel op, de verzendkosten zijn snel hoger dan de fabricatiekosten.
Om een idee te geven van de prijs: voor 5 printen (= minimum aantal) met afmetingen 10 x 20 cm, dubbelzijdig, betaal je inclusief verzending door FedEx International Priority minder dan €20.
Voor België geldt dat leveringen uit China boven €20 (incl. verzending) minimaal 20 à €25 extra belast worden.

Hoe bestellen?
Beginpagina JLCBCB klik "QUOTE NOW":
startscherm.jpg

De rest spreekt voor zich, upload je RAR of ZIP-file.
gerber.rar toevoegen.jpg

Je ziet dat de gerbers geladen zijn:
rar opgeladen.jpg

Je kan hier ook al kiezen voor de verzender onder "Shipping Estimate" (onder "SAVE TO CART"), je ziet meteen wat de kosten zijn.
Shipping.jpg

Je kan de opgeladen gerbers bekijken in een Gerber Viewer:
gerber viewer.jpg

En daarna hoef je normaal niks meer te wijzigen, kontroleer of de afmetingen correct zijn en ook het aantal dat je wil. Je kan ook de kleur van je print wijzigen.

Dit is alles, je kan nu je opgeladen gebers naar je bestelkar opslaan en handel je bestelling verder af zoals alle online bestellingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Solderen, etc”