meanman64 schreef:Wat met scalpelmesjes zijn in ieder geval vlijmscherp.Hoeft er volgens mij maar langs te scheren en het schuimrubber gaat al open staan.
een mes snijdt slechts in één richting Patrick.
Het tool moet in alle richtingen snijden!
Moderator: Beheerdersteam
meanman64 schreef:Wat met scalpelmesjes zijn in ieder geval vlijmscherp.Hoeft er volgens mij maar langs te scheren en het schuimrubber gaat al open staan.
asterduc schreef:meanman64 schreef:Wat met scalpelmesjes zijn in ieder geval vlijmscherp.Hoeft er volgens mij maar langs te scheren en het schuimrubber gaat al open staan.
een mes snijdt slechts in één richting Patrick.
Het tool moet in alle richtingen snijden!
WMC schreef:Is een hete lucht straal anders geen idee? Een verbrander met regelbare temperatuur en een versmallend hulpstuk misschien?
asterduc schreef:WMC schreef:Is een hete lucht straal anders geen idee? Een verbrander met regelbare temperatuur en een versmallend hulpstuk misschien?
met mijn oude B&D verfbrander en een straal van 5mm gaat het in ieder geval niet.
asterduc schreef:Arno schreef:Een bepaalde veerdruk duwt dit staafje naar beneden op een metalen plaat die op de freestafel ligt. Op het staafje zet je dan de plus, en op de metalen plaat de min.
lukt niet want de PF schuimplaat is onderaan voorzien van een zelfklevende laag waardoor ze vast op het werkblad blijft liggen.
holco schreef:smelt je de open structuur aan de zijkant op deze manier niet dicht
Wellicht zou je de vingers kunnen smelten en de zijdes die richting de unit staan gewoon snijden zodat je daar de open structuur behoud.
Boppo84 schreef:waarom niet een mal freezen en daar een gloeidraad langshalen?
Arno schreef:Als je het tijdens het frezen plat zou kunnen persen (tussen 2 x 12mm mdf bijvoorbeeld), kun je het waarschijnlijk wel beter frezen.
Leeuwarden schreef:Enige wat ik kan zeggen van watersnijden is dat het een dikke puinhoop wordt als je daar niet een geschikte machine/plek voor hebt. Plasma ken ik niet en zo'n beetje de eerste hit via Google leverde deze link op: http://www.instructables.com/id/Laser-c ... er-50-dol/
Voordelen die ik me kan bedenken bij laser is dat er niets kleeft aan de straal, schoon dus, straal vervormt niet, straal heeft (dacht ik) overal dezelfde temperatuur... Als ik dat filmpje mag geloven is een laser ook niet het duurste artikel.
Arno schreef:Hoe ver kan je dat schuim samendrukken? Is het een beetje vergelijkbaar met polyetherschuim?
Als je het tijdens het frezen plat zou kunnen persen (tussen 2 x 12mm mdf bijvoorbeeld), kun je het waarschijnlijk wel beter frezen.
Ik zal het eens proberen op de cnc op de zaak.
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten