Moderator: Beheerdersteam
mikekiwi schreef:Hmm...en zo heel erg mishandeld heb ik hem toch niet. Ik ben geen soldeerwonder, dat geef ik toe. De punt van de praxis-bout die ik hiervoor had, heeft het langer uitgehouden.
Maar daar smolt op een gegeven moment de handgreep van (isookniefijn).
Denk dat ik de Weller nu bij elkaar 5 a 6x heb gebruikt. Vrijdag en zaterdag wel een uurtje of anderhalf achter elkaar. Op die dagen vielen de gaten er ook in.
Wellicht te lang heet gestookt? Elke keer ook wel schoongemaakt op 't sponsje (al laat het plaatje nu wat anders zien). Misschien sponsje te nat, waardoor er te veel vocht op kwam.
Wowly schreef:Ik heb er zo een:
Mede door mijn onachtzame gebruik is deze erg slecht geworden (knopje afgebroken, stiften gaan snel kapot) en de temp is niet afleesbaar dus kwestie van gokken.
mikekiwi schreef:Denk dat ik de Weller nu bij elkaar 5 a 6x heb gebruikt. Vrijdag en zaterdag wel een uurtje of anderhalf achter elkaar. Op die dagen vielen de gaten er ook in.
Wellicht te lang heet gestookt? Elke keer ook wel schoongemaakt op 't sponsje (al laat het plaatje nu wat anders zien). Misschien sponsje te nat, waardoor er te veel vocht op kwam.
Wowly schreef:
Pjotr schreef:Die goedkope boutjes van Ali Jojo zijn prima maar zo'n hete lucht ding is zut Leuk voor krimpkous maar verder heb je er niet veel aan. De meeste hete lucht soldeer stations zijn trouwens prut. Alleen aan de dure pro (en precisie) dingen heb je wat, zoals die van JBC b.v.
Wowly schreef:Als ik er al goed mee kan desolderen was ik eigenlijk al tevreden, je zou er de smd-items gewoon "af kunnen blazen". En dat is al beter dan wat ik eerst deed, om en om blijven verhitten tot het loslaat.
Terug naar “Elektronicagereedschap”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten