Moderator: Beheerdersteam
douwebakker schreef:Dank je Bert. Ik ga de komende weken wat oefenen met printplaten. Ik moet toch ervaring opdoen nietwaar. Democles heeft het allemaal goed uitgelegd dus daar houd ik me maar aan vast. Mijn oude officejet 5610 gaat naar mijn dochter.
Pjotr schreef:O.p.v. Brillo werkt een schuursponsje met een paar druppels Dreft ook prima!
douwebakker schreef:etsen.JPGBert, zo moet het dus niet. Ik moet het denk ik op de werkbank doen en niet op de strijkplank, die is niet stevig genoeg. En ik heb ook nog niet het goeie papier.
OpaBert schreef:Ja op de werktafel is beter
En ik denk dat je temperatuur van je strijkbout te hoog is geweest![]()
Dan zit de toner te diep in het papier geperst
En ik vraag mij af of de Ets damp goed is voor electronica spul Dat weet ik niet
OpaBert schreef:En ik vraag mij af of de Ets damp goed is voor electronica spul Dat weet ik niet
douwebakker schreef:OpaBert schreef:Ja op de werktafel is beter
En ik denk dat je temperatuur van je strijkbout te hoog is geweest![]()
Dan zit de toner te diep in het papier geperst
En ik vraag mij af of de Ets damp goed is voor electronica spul Dat weet ik niet
Bert, verklaar je nader. Wat bedoel je met ets damp. Ik heb nog niets geëtst. Andere printen zijn hoe dan ook geëtst toch.
douwebakker schreef:Ah. je bedoelt dat ertsdampen nadelig kunnen zijn voor bijvoorbeeld je meetapparatuur. Ik heb daar nooit bij stilgestaan, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik was trouwens ook niet van plan om het in mijn werkruimte te doen hoor. Het kan net zo goed in de garage met de deuren open. Ik heb trouwens ook nog wat fotoprint besteld. Dat ga ik ook nog proberen. Het voordeel daarvan lijkt me dat je niet eerst het printmateriaal goed hoeft schoon te maken want dat hebben ze in de fabriek al gedaan. Een lichtbak met timer heb ik al. Ik hou je wel op de hoogte.
OpaBert schreef:Ik ben geen chemie expert maar de damp van de ijzer chloride welke koper weg etst veroorzaakt wel gekriebel in mn keel
Mischien oorzaak dat ik het bad tot 50 graden opwarm
douwebakker schreef:Zoals ik al zei, ga ik nog een poging doen met de strijkbout. Maar ik heb ook wat spullen besteld om het via photografische manier tedoen. En lichtbak had ik al. Ik moet enkel nog wat geschikte vellen transparant zien te vinden. Welke gebruik jij Peter? Ik heb bij de paatselijke boekhander gevraagt maar die hadden het niet.
Douwe
Terug naar “Elektronicagereedschap”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten