Ah!buis schreef:Vanuit de µtracer komen geen 9 aansluitingen, is om triodes te meten.Geeft 2gloei, kathode, rooster en anode.Dat zijn dan 5 aansluitingen, en nog een twee massa's voor een mogelijke afscherming in de buis of de kathode van de andere sektie bij dubbele buizen.
Omdat, bij een pentode, de twee andere soms aan de kathode dan weer de anode moeten zitten is het best om twee kathodeaansluitingen en drie anodeaansluitingen te voorzien.Krijg je 10 bussen totaal.
Dan kunnen de buisaansluitingen 7miniatuur,8octal loctal rimlock,9noval of zelfs 10decal in de juiste bus geprikt.
Anne
Hoi Anne bedankt weer voor je hulp.
Uit de utracer komen G-C-S-A en F-F dus

vergeet je niet het schermrooster Anne
Volgens mij heb ik daar patent op een draadje vergeten
Even verder lezen

ok , Twee kathode bussen en 3 anode bussen , 2 gloei 1 schermrooster 1 stuurrooster
Dat is toch 9. En geen 10
Maar kan ik in de uTracer toch niet twee triodes tegelijk aan sluiten ECC82 Dat kan toch niet
Je kan toch niet 2 Anodes 2 kathodes 2 stuur roosters aan een meetpunt verbinden
Dan moet ik stekkers om steken van Anode 1 naar Anode 2 enz.
Hoe dan ook ik kom nooit verder dan 6 waarbij ik dan afh. Welke buis het is Anode 1 of 2 rooster 1 of 2 Kathode 1 of 2
En eventueel de Gloei 1 of 2 of 12,6 Volt in plaats van 2 x 6,3 Volt
10 witte stekkerbussen plaatsen voor de Y8A Nieuw die heeft 10 contacten
9 draadjes aan de Noval
8 draadjes aan de Octal en GU50 voet
10 draadjes naar de Y8A ( deze is listig weet ik nog ) de oude uitvoering heeft 8pinnen en de nieuwere voet 10
In beide past de EL12N
EDIT maar de nummers kloppen niet zie plaatjes Anne
5CAD27B0-7885-419A-885E-76899A48EF1E.jpeg
E96D3559-3EEF-4F62-8EA3-BA4E6BBA7C2E.jpeg
4 draadjes aan de UX4
Dat kan niet missen
EDITVond in een advertentie dat ze die Y8A met 10 pennen een Y10A noemen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.