Iemand ervaringen met deze voeding ?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

motoindo

Iemand ervaringen met deze voeding ?

Berichtdoor motoindo » ma 04 mei 2020, 13:22

Ben opzoek naar een voeding om eindtrapjes tot pakweg 100 watt te kunnen testen en heb deze op het oog. Tis geen Hewlett Pakkert maar dat hoeft ook niet, misschien voor de zekerheid wel even de samhwas / su'scons wisselen maar verder ziet het er voor 219 euros leuk uit en heeft de mogelijkheid om via USB instellingen te doen.

6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII.jpg

6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_1.jpg

6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_2.jpg

6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_3.jpg

6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_4.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

rjmulder

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Berichtdoor rjmulder » ma 04 mei 2020, 13:48

Robert Jan

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 04 mei 2020, 13:54

Niet met deze in het bijzonder, wel met vergelijkbaar. Het doed het zoalng het het doet :D Kun je niks van zeggen. Soms sneuvelen ze al na een jaar, soms na 5 jaar. Deze is i.g.g. lineair en dat blijft meestal wel langer heel. Ikzelf heb een simpele goedkope 2x 40V van Conrad en die gaat al meer dan 20 jaar mee. Maar het enige digitale daaraan zijn dan ook de meters :) 2x 30V is wel krapjes aan voor het testen van versterkers. Zoiets koop je omdat je het nodig hebt op korte termijn. Op de lange duur is er weinig van te zeggen.
Peter de Jong

motoindo

Berichtdoor motoindo » ma 04 mei 2020, 16:42

rjmulder schreef:Geen ervaring mee maar ook al gekeken bij Eleshop?

Ga ik doen, dank.

3x30 is in principe genoeg voor het testen van kleine AB trapjes, voor het zwaardere D spul koop ik liever iets kant en klaars. Maar 2x40 is inderdaad wel lekkerder met 8 ohm in gedachten. Zat in eerste instantie te denken aan zelfbouw maar heb al veels te veel projecten lopen :roll: ik ga nog even verder neuzen.

Pjotr schreef:Ikzelf heb een simpele goedkope 2x 40V van Conrad en die gaat al meer dan 20 jaar mee.

Was dat deze ?
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 04 mei 2020, 17:15

Daar heb ik meer vertrouwen in dan die Chinees. Redelijk degelijk ouderwets lineair :D Maar dan zou ik zelf voor deze gaan: https://www.conrad.nl/p/statron-22254-l ... -x-1425128 Met die processor gestuurde voedingen van Conrad heb ik mindere ervaringen door toch wel digitale storing op de uitgang. Statron heeft ook een eigen vertegenwoordiging in Nederland en mocht ie stuk gaan heb je i.g.g. service.
Peter de Jong

timpert

Berichtdoor timpert » wo 08 jul 2020, 11:35

Misschien wat late reactie, maar je kan ook op zoek gaan naar gebruikte Delta Elektronika voedingen. Bijvoorbeeld de ES030-5. De eerste versie (te herkennen aan het grote display) komt soms langs op MP voor een nette prijs. Deze voedingen zijn lekker compact, en toch robuust, en zijn over het algemeen goed te repareren mocht er wat mee aan de hand zijn. De service manual staat op Elektrotanya. Mocht je wat meer peut nodig hebben, is de SM7020D een aanrader.

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » wo 08 jul 2020, 15:17

Ik heb ook heel goede ervaringen met Delta Elektronica voedingen op elke plank staan er wel een bij me
Ik kwam dit tegen
[url] https://link.marktplaats.nl/m1566120052 ... ios_tablet
Voeding Delta Electronics Powersupply 1200S24 12-30V DC[/url]
Als ik me goed herinner kan je die met een externe potmeter ook regelbaar maken
Idem deze
https://link.marktplaats.nl/m1561140809?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Edit deze heb ik ook in gebruik
https://link.marktplaats.nl/m1573087720?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Deze is ook te regelen
https://link.marktplaats.nl/m1552659574?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
shit draadje vergeten :oops:

timpert

Berichtdoor timpert » wo 08 jul 2020, 22:39

Ik heb ook de nodige afgedankte Delta's gerepareerd. Ze zijn mooi gebouwd en goed te repareren mocht er iets mee aan de hand zijn. En als je omhoog zit kan je contact opnemen met Delta en geven ze je een schema en wellicht ook tips om de boel weer aan de praat te krijgen, hun support is uitstekend ongeacht hoe oud het ding is dat je probeert te repareren. Waar krijg je dat nog?

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » zo 12 jul 2020, 11:52

Ik heb hier nog wat leuks gevonden over het ombouwen van een 24 volt voeding die je regelmatig op mp ziet naar een lab voeding
Misschien is dat iets voor de topic starter of andere https://www.pa4tim.nl/?p=2138
shit draadje vergeten :oops:

ray5150

Berichtdoor ray5150 » zo 12 jul 2020, 15:06

Zou Chris niet allang iets gevonden en aangeschaft hebben ?
Ben wel benieuwd waar de keus op is gevallen.

Grappig detail, bij de Ziggo/Casema gebruikte men in het verleden ook van die blauwe en zwarte schakelende voedingen zoals in links hierboven staan aangegeven, om de wijkcentrale's voor de kabeltv te voeden. die zijn allemaal vervangen door ringkerntrafo's van 1000 VA.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 12 jul 2020, 15:24

Kan wel kloppen wel Ray, die schakelvoedingen hadden de naam niet erg betrouwbaar te zijn. Destijds gebruikte we de lineaire kaartvoedingen van ze bij Organon in medische echoscanners. Daar wilde nog wel eens een gelijkrichtdiode van uitfikken. Dat Delta spul was dan mechanisch wel bombestendig, elektronisch mankeerde er nog wel eens wat aan.
Peter de Jong

Terug naar “Elektronicagereedschap”