Moderator: Beheerdersteam
Ah!buis schreef:Is 'n mooi ding geworden![]()
Hoe die instellingen moeten, niet erg duidelijk, gewoon wat spelen![]()
"I(Va,Vg) VsVh constant" moet penthode Ia-Va meting zijn
wat die andere met (SchadeFB) erachter moet ?? de tegenkoppeling heeft niks met de buis te maken.
Om een pentode als triode te meten zou het "I(Va=Vs,Vg) Vh constant" moeten zijn.
Anne
Wel boek zou dat zijn, klopt niet helemaal.Bert61 schreef:Anne ik denk dat dit er een is uit het boek![]()
Ah!buis schreef:ER klopt idd iets niet.Deze met Va=200V, Vs=200V en Vg=-1V en dan maar 0,6mA, slaat nergens op.
Ook die "Schade", heeft niks met buiseigenschap te maken.Verandert enkel de ingang,is er daar ook stroom nodig ipv enkel spanning.En dat doet de tester niet, althans nergens een instelling daarvoor gezien.
Anne
Ah!buis schreef:Nu dat jezelf en de draadjes wat uit de knoop zijnzou je 's een lijst kunnen invullen.
Dwz ipv enkel Vg [-1 ] daar Vg [0 -2 -4 -6 -8 -10 ] invullen bijv.
Anne
Ah!buis schreef:Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden![]()
![]()
Anne
Lachen heet gezond.Maar ik lach er niet mee, enkel blij en doe zo voortBert61 schreef:Ah!buis schreef:Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden![]()
![]()
Anne
lach maar Dan doe ik het ook
Ah!buis schreef:Lachen heet gezond.Maar ik lach er niet mee, enkel blij en doe zo voortBert61 schreef:Ah!buis schreef:Het ziet er naar uit dat je deze keer het juiste boek hebt gevonden![]()
![]()
Anne
lach maar Dan doe ik het ook![]()
Anne
Zoals Kaatje met haar vinger volgens Hans LibergBert61 schreef:Dan is alleen wakker blijven als ik die kabeltjes in de juiste gaatje prik.
Ah!buis schreef:Zoals Kaatje met haar vinger volgens Hans LibergBert61 schreef:Dan is alleen wakker blijven als ik die kabeltjes in de juiste gaatje prik.
![]()
Anne
Ja, dat was een soort doehetzelf schietgeweerBert61 schreef:Vooral majoor Kees van Paul van Vliet en van die Vlaming, vallen die Engelse dingen nogal mee![]()
![]()
![]()
Kan er weer om lachen
Terug naar “Elektronicagereedschap”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten