Pjotr schreef:morca schreef:De meeste frezen hebben hier zelf toch geen geleider voor? In de winkel word ik niet veel wijzer,dus kom het eerst hier maar eens vragen voordat ik iets koop.
Slechte winkel dan... Afrond frezen hebben een kogellagertje om de frees te geleiden langs de rand van het gat. Daarmee maak je dan de rand afgerond door ook steeds dieper een randje weg te frezen.
Voor een flinke afronding, zeg met een straal groter dan 12mm, heb je wel een zwaardere machine nodig. Met een simpele goedkope kom je niet weg dan, alleen met veel ervaring misschien.
Hartelijk dank heren,dat bedoelde ik.Daar kan ik mee aan de gang ik ga wel even naar onze plaatselijke ouderwetse winkel die zal mij het pasende wel weten te tippen
De frees die ik nu kan lenen is zo,n aldi aparaat dus of die frees past?
Van deze versie met zo,n wielletje heb je ook een uitvoering waar je houtfineer meer kan frezen wat je gelijmd hebt,als ik het wel heb.
Dankuw heren nu weet ik hoe het heet en waar ik op moet letten,ik krijg een beste korting op een festool van een kennis dan zou ik die maar het beste nemen denk ik?
Hij heeft ook makita bosch en dewalt
Nu heb ik echt zin om te bouwen ,dat was mijn laatste punt waarvan ik nog niet percies wist hoe.