ALiCNC

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

motoindo

ALiCNC

Berichtdoor motoindo » do 03 dec 2020, 12:31

Wie is hier bekend met deze Aliexpress CNC Kit van nog geen 250 euro ? Ben opzoek naar iets voor in mijn werkkamer om kleine frontjes / pcb's mee te frezen.

alicnc.jpg

Er is een Youtube van die vraagtekens zet bij de gebruikte spindel, zou een brushless drone motor zoals deze hier kunnen werken ?

[ Bekijk op youtube ]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris Camphuisen
mfb does to the ear what a pretty face does to the eye

SSassen

Re: ALiCNC

Berichtdoor SSassen » do 03 dec 2020, 13:00

Je riep ‘brushless drone motor’ en ik was gelijk wakker. Tuurlijk kan dat, heel goed zelfs, probleem is alleen de koppeling naar een boorkop oid.
Mediocre is not my middle name.

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » za 05 dec 2020, 13:47

Ik heb geen ervaring met zo'n apparaat, vind het wel erg leuk om te zien dat cnc zo klein en betaalbaar is geworden. Zou haast geneigd zijn om zo'n dingetje voor de leuk aan te schaffen, maar er zijn al zoveel projectjes te doen.

albertk

Berichtdoor albertk » ma 25 jan 2021, 9:42

Leuk ding.
Als ik in de flens van mijn camera een patroon kan frezen, dan verdien ik het in tee lenzen terug. [Het gaat om het 'coderen' van lenzen voor een digitale Leica-M camera, heeft me al een € 600 gekost voor 5 lenzen bij de vakman. En die gebruikt dan ook nog een Dremel aan een spindel wat zeer onnauwkeurig is.]

Er zijn tegenwoordig een hele hoop borstelloze motoren; ik was op zoek naar een accu-boor. En dan zijn er allerlei losse motortjes die in Aliex opduiken.
Maar . . . de borstelloze motoren zijn frequentie-aangestuurd, dus met een meerfasige sinus, en dat betekent mi dat je niet zomaar de ene met de andere kunt vervangen.