Multitools (Oscillerende)

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

dre

Re: Multitools (Oscillerende)

Berichtdoor dre » do 30 jul 2020, 21:40

beijert schreef:Ik gebruik ze voor plintjes, houtrotherstel, sloopwerk, voegen uitslijpen, het uit de hand zagen en een enkele keer het afsteken van materialen.

Precies dat!
Hout,kunststof,aluminium,ijzer.......
Потому что это возможно!

Aaad

Berichtdoor Aaad » do 30 jul 2020, 23:55

Timmerman Koos, bekend van Youtube heeft verschillende filmpjes hierover opgenomen.
zie bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=CtSAIv63-Nc
Het enige nadeel van die goedkope machines is dat je de zaag of het schuurblok met een schroef moet vastzetten, wat nogal eens lastig is. Er zijn ook machines met een snel klemmechanisme.
M'n gewone schuurvoet gebruik ik haast niet meer, met zo'n klein ding gaat het schuren ook super en het schuurpapier zit met klittenband vast,dus snel te verwisselen.

Aad

mijkie

Berichtdoor mijkie » wo 11 nov 2020, 20:19

ik heb er onlangs 1 van Makita gekocht, op accu en ik vind t een super handig ding als aanvulling op mijn inmiddels behoorlijke verzameling gereedschap

Heb m al regelmatig gebruikt, ff hier een hoekje uit, voeg uitslijpen, wat afzagen en als je een beetje oplet, kun je er heel netjes mee werken !

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » wo 11 nov 2020, 22:40

ray5150 schreef:Ik heb de indruk dat ik de enige hier ben die niet zo'n ding heeft ?
Nu ben ik ook volgens mij tot op heden niet in een situatie geweest bij het werken in en om het huis waarbij ik zo'n apparaat nodig zou hebben.
Dus waarvoor gebruik je zoiets ?

Troost je Ray ik heb er ook geen
shit draadje vergeten :oops:

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”