Baptist en andere adressen voor mooi spul

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Berichtdoor Pjotr » za 22 dec 2018, 15:19

Dacht dat het wel in handen was van een Amerikaans bedrijf. Maar dat het Bahco gereedschap zelf nog steeds uit Zweden komt. En had Bahco zelf niet in de jaren '90 Sandvik en Belzer opgegeten?
Peter de Jong

beijert

Berichtdoor beijert » za 22 dec 2018, 16:04

Het net als met Gedore, de rode serie is a la Lux van de OBI terwijl het andere wel fatsoenlijke kwaliteit is.

Daarmee hoef je het merk Gedore niet af te schrijven.
Mark

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 22 dec 2018, 16:06

Pjotr schreef:Dacht dat het wel in handen was van een Amerikaans bedrijf. Maar dat het Bahco gereedschap zelf nog steeds uit Zweden komt. En had Bahco zelf niet in de jaren '90 Sandvik en Belzer opgegeten?

Van de wiki

1991 Bahco Tools was acquired by the industrial corporation Sandvik AB and was renamed Sandvik Bahco. The original factory Bahco Tools in Enköping, Sweden, then became a separate production center within Sandvik’s business area Saws & Tools.[5] During this time, major investments were made to increase productivity and to reduce lead times in the production. In addition, a new distribution concept was introduced to improve delivery and availability.

In the mid-1990s Snap-on Incorporated, a global manufacturer and distributor of tools, entered the European market by acquiring the Spanish hand tool company Herramientas Eurotools S.A. In 1999, Snap-on acquired the business area Saws & Tools from Sandvik. The acquired business was named Bahco Group AB, a company with 2500 employees.[3]

In 2005 Bahco AB and Herramientas Eurotools S.A. merged, founding SNA Europe with Bahco as the company’s premium brand. Its headquarters was established in metropolitan Paris, France.

Eigenlijk is de Zweedse tak niet meer, het spul wat problemen geeft komt vooral uit spanje en frankrijk. Het is een beetje een bouwmarkt-merk geworden.

beijert schreef:Het net als met Gedore, de rode serie is a la Lux van de OBI terwijl het andere wel fatsoenlijke kwaliteit is.

Daarmee hoef je het merk Gedore niet af te schrijven.

Het probleem is dat al grote merken mee willen doen onderin de markt onder hun eigen naam, dat dat altijd afbreuk doet aan je merk, kijk naar Snap-on, die hebben niet voor niks Blue Point opgericht.
NU 3 CA VERSTERKERS KLAAR, OP NAAR NR. 4 & 5!
COPPER PROJECT SPEAKERS (KLAAR)
LONGTERM; PASS ALEPH X
Setup; Copper Project, ZBA CA versterker & Yamaha WXC50 streaming DAC

beijert

Berichtdoor beijert » za 22 dec 2018, 16:08

Ja, dat vind ik ook doodzonde. Je kan niet meer blind iets van de wand halen en er vanuit gaan dat het de kwaliteit is die je verwacht, of gewend bent.
Mark

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 22 dec 2018, 16:13

beijert schreef:Ja, dat vind ik ook doodzonde. Je kan niet meer blind iets van de wand halen en er vanuit gaan dat het de kwaliteit is die je verwacht, of gewend bent.

Kijk dat bedoelde ik, ik heb oude sleutels van Hazet en Stahlwille liggen die van m’n vader geweest zijn, die zijn echt mishandeld, gebeurd niks mee, ik heb sleutels van Facom die na 10 jaar toch wel slijtage laten zien, milieuvriendelijker verchromen is leuk en de man die mijn sleutels verchroomd heeft haalt z’n pensioen dus ik begrijp het allemaal wel, maar aan de andere kant heb ik ook Nooitgedacht beitels liggen die gewoon kort geworden zijn van het slijpen, kwaliteit of niet.
LONGTERM; PASS ALEPH X

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 22 dec 2018, 20:40

Het is ook wel logisch. De DHZ markt is de laatste 20 jaar enorm gegroeid, daar valt een flink graantje mee te pikken. Dat laat je niet zomaar liggen. Alleen profi prijzen gaat daar dan weer niet lukken. Al wordt dat soms wel gevraagd bij elektrisch gereedschap, terend op oude roem. Maar ook het meer beschikbaar komen van goedkope productiemethoden (plastic i.p.v. aluminium spuitgietwerk b.v.) komt de kwaliteit niet ten goede.
Peter de Jong

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 22 dec 2018, 21:26

Dat snap ik, maar de ‘oude’ kwaliteit is soms gewoon niet meer te koop omdat er een machine voor dat werk is uitgevonden...
LONGTERM; PASS ALEPH X

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”