Met andere woorden; je doet je pa een een hoop ellende cadeau.EppeRRR schreef:...Voor mij vele malen prettiger en beter dan die ellendige kruiskoppen.
Vrijwel allee PH of PZ schroeven die ik had heb ik als geschenk aan me pa gegeven.

Moderator: Beheerdersteam
Met andere woorden; je doet je pa een een hoop ellende cadeau.EppeRRR schreef:...Voor mij vele malen prettiger en beter dan die ellendige kruiskoppen.
Vrijwel allee PH of PZ schroeven die ik had heb ik als geschenk aan me pa gegeven.
Wowly schreef:Torx: mooi spul, maar: geen uitbreekmogelijkheid. Dat houd in: als je schroef vast zit werkt hij je bitje er niet uit. Resultaat: klappen op je pols, zwaar belastte bitjes/slijtage.
Bij eventueel hergebruik breekt de kop snel af vanwege de enorme krachten die erop komen. De bouwvakkers welke onlangs mijn huis zette, gebruiken het liefste géén torx, en hergebruikte er sowieso geen één.
Die uitbreekmogelijkheid van de Pozi's en phillipsen is juist gebleken zeer prettig te zijn. Echter: wel het juiste bitje (qua vorm en qua maat) pakken natuurlijk.
Ik gebruik de torxen nauwelijks, de laatste keer dat ik ze gebruikte was voor mijn, trede voor trede opgehangen, trap: plusminus 130 stuks. En dus wél last gehad van mijn pols dus ($%^&%-schroeven...). gelukkig geen uitgebroken koppen, dat dan weer wel![]()
Heeft je pa die schroeven nog liggen?........
Wowly schreef:Torx: mooi spul, maar: geen uitbreekmogelijkheid. Dat houd in: als je schroef vast zit werkt hij je bitje er niet uit. Resultaat: klappen op je pols, zwaar belastte bitjes/slijtage.
Bij eventueel hergebruik breekt de kop snel af vanwege de enorme krachten die erop komen. De bouwvakkers welke onlangs mijn huis zette, gebruiken het liefste géén torx, en hergebruikte er sowieso geen één.
Die uitbreekmogelijkheid van de Pozi's en phillipsen is juist gebleken zeer prettig te zijn. Echter: wel het juiste bitje (qua vorm en qua maat) pakken natuurlijk.
Wowly schreef:Wat is er dan zo positief aan? Het enige wat ik kan bedenken is dat het je bitje goed op zijn plek houdt.
EppeRRR schreef:PH of PZ heb ik alleen nog maar om gips te schroeven, verder werk ik alleen nog maar met torx. Voor mij vele malen prettiger en beter dan die ellendige kruiskoppen.
Vrijwel allee PH of PZ schroeven die ik had heb ik als geschenk aan me pa gegeven. Ik hebt vrijwel alleen nog maar torx schroeven in me kast liggen
Gijs schreef:...elke schroefdiameter heeft zn eigen bitmaat.
Arno schreef:Gijs schreef:...elke schroefdiameter heeft zn eigen bitmaat.
Dat is bij torx idd niet zo mooi. Het scheelt per merk ook weer.
Ook daar ben ik heel blij met assy van Würth. Daar zijn de bitmaten hetzelfde verdeeld als bij kruiskop.
EppeRRR schreef:@Gijs: Waarom zoveel verschillende bitjes/schroeven dan? Bij mij op werk hadden we 4 maten schroeven die wij voor 99% van de gevallen nodig zijn, tx25 voor 5x50, 5x80 en 5x100 en tx30 voor 6x120. Met Würth/Assy gebruiken we nog maar 1 bitje voor al deze maten.
Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten