Willy_61 schreef:Barry, onder het schema waar ik voor het eerst de Vref vermeld, moet 610mV staan, uiteraard niet 610mA. Sorry, over het hoofd gezien.![]()
Demo, allez nu de mono-versie nog?
Aangepast.
Moderator: Beheerdersteam
Willy_61 schreef:Barry, onder het schema waar ik voor het eerst de Vref vermeld, moet 610mV staan, uiteraard niet 610mA. Sorry, over het hoofd gezien.![]()
Demo, allez nu de mono-versie nog?
Ah!buis schreef:Willy_61 schreef:mtb schreef:Zoals ik 9-10-2018 al schreef in topic CTA4.0!
Het lijkt op viewtopic.php?f=7&t=26530&start=13, maar dan anders.
Je meet dan niet over de kathodeweerstand alleen maar ook samen over de sec. winding met wisselspanning en dat is het knelpunt.
Het beperkt zich niet tot een IC extra.
Bovenop de 4Ω-tap van de uitgang zit dan de kathode(meet) weerstand op een piek van ong. 10 volt bij 12W uit. Om dan binnen de "common mode" te blijven is de 5 volt voeding veel te laag.
Wordt dan zeg 12 volt met aanpassingen.
Ofwel de uitbreiding op een eigen printje + voeding.
Als je de versterking van het voortrapje beperkt tot 1x is 6 volt genoeg, is geen bezwaar voor de automaat.
Dat wordt dan zoiets, idd een beetje anders.
Anne
Ah!buis schreef:Zo gaat dat niet hoor !
De teruggekoppelde spanning aan de kathode moet in fase met die op het rooster.
Door de fase van V2 om te keren is die nu in fase met de V4.
V4 staat op 10V en V2 op 5V
En het signaal op het rooster moet groter dan die op de kathode, = teruggekoppelde spanning + stuurspanning voor de buis.
Doordat de stuurspanning V(t1c) steeds negatiever wordt, is deze voorwaarde niet voldaan
Anne
Ah!buis schreef:De ingangspuls die je gebruikt is 5V amplitude op een -5V gelijkspanning, verandert dan tussen 0 en -10V.Dat geeft een raar verloop in het begin totdat C3 opgeladen is tot 5V.
De automaat begint dan eerst te schuiven om die 5V weg te werken.Gaat erg traag en is nog enige secondes bezig om terug in de begintoetand te komen.
De pulsreeks vertrekt nu vanuit 0 en ik heb de run verlengt naar 8sec., dan zijn alle waardes practisch gestabiliseerd
Verder zie ik, in rust, V(t1c)=-Vg1 op -4V en I(R10)=Ik op ong 35mA maar volgens datablad moet dat dan -10V zijn.
V(t1c)=V(g1) bij start op -9.22V waarbij I(R10) = -35.26V. Deze waarden zijn uitgestabiliseerd na 8sec. op ongeveer dezelfde waardes.
Ook het opschuiven van I(R10) naar veel grotere stroom terwijl V(t1c) nauwelijks verandert is een raar vertoon.
Ik zie niet veel verschil met de auto-bias zonder CFB
Maw ik kan er niks van maken.
Anne
Ah!buis schreef:De gelijkspanningskomponent van V4 (=5V) verdwijnt na een tijdje wegens C3.Maar V2 heeft ook gelijkspanning nml 2,5V en die blijft zolang de puls duurt, geeft een verstoring van de instelling van de buis (er gaat 2,5V van de -Vg af).Dat gaat de automaat beginnen bijstellen en na de puls weer terug te regelen.Alleen dat komt er niet van, de automaat is veel te traag voor zulke fratsen.
Ik zie nog wel een probleem. U3 krijgt z'n uitgang niet lager dan 0,5V zou nul moeten zijn.
Misschien helpt een weerstand (1k) tussen U3out en massa.
Anne
MarcelvdG schreef:Waarom draait die extra op-amp eigenlijk op 10 V en niet op 5 V zoals de rest?
Een alternatief is nog om een TLC272 te nemen voor de extra op-amps, die kost weinig en zijn uitgangen kunnen dicht bij de 0 V komen zolang de uitgangsstroom niet te groot is.
Nu ik er over denk, de voeding zou eigenlijk plus én min 10V moeten zijn !MarcelvdG schreef:Waarom draait die extra op-amp eigenlijk op 10 V en niet op 5 V zoals de rest?
Gebruikers op dit forum: Brandwatch - Social Media Monitor [Gluurbot], CCBot en 1 gast