Nieuw ncore speeltje

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ralph

Re: Nieuw ncore speeltje

Berichtdoor ralph » vr 19 mar 2021, 22:29

@jan, hoezo eigenlijk, de A5 kan behoorlijk wat stroom leveren in klasse A, zeker als, zoals shadow aangeeft de bias wat hoger is dan “fabriek” af ?

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » vr 19 mar 2021, 22:37

Tja, kan zijn dat ik het verkeerd inschat maar voor mijn gevoel gaat een versterker met een bodemloze put power, zoals jouw Ncore, het gewoon veel beter op de C1 doen. Het is uiteraard gebaseerd op mijn eigen A5 die wel erg mooi klonk maar m.i. niet genoeg grip op de speaker had.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » vr 19 mar 2021, 22:44

Het is ook een kwestie van smaak. Ik heb mensen langs gehad die de ncore op de C1 liever hadden vanwege het laag, maar de krachtige Integre4 buizenversterker van Lab12 werd door anderen weer fijner gevonden voor het midhoog en namen de iets mindere controle op het laag dan voor lief.
Nu ik de purifi heb is de keuze niet moeilijk meer. :lol: Duurder, maar je bent ook wel klaar dan eigenlijk. De kleine tekortkomingen van de ncore, naast alle positieve eigenschappen, zijn dan verdwenen. Beter kan altijd nog, maar niet voor dat geld. Tenzij je iets heel moois tweedehands voor een prikkie kan krijgen. Zowel ncore als purifi zijn erg goed voor het geld. Ik zou niet weten waarom je wat anders zou doen. Tenzij het echte zelfbouw wordt voor de pure hobby.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

johan283

Berichtdoor johan283 » zo 28 mar 2021, 20:09

Ik heb een Ncore 502MP en vindt het goed klinken.

Heb gedraaid met een buizen pre, maar met mijn solid state topping pre90 komt het laag lekker strak eruit.
Met een buizen pre is het laag toch wat wolliger.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 28 mar 2021, 20:31

Wat voor buizen pre gebruikte je?

johan283

Berichtdoor johan283 » zo 28 mar 2021, 20:35

Leeuwarden schreef:Wat voor buizen pre gebruikte je?

triode dick 3 classic Three met 6sn7

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » zo 28 mar 2021, 20:36

Ik heb er momenteel een Korg B1 op. Best heel prettig...

johan283

Berichtdoor johan283 » ma 29 mar 2021, 20:35

Leeuwarden schreef:Ik heb er momenteel een Korg B1 op. Best heel prettig...

Heb jij dan weer een andere Ncore gekocht?

Ik heb toentertijd die Ncore NC502MP van je overgenomen

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 29 mar 2021, 21:37

Ik had er twee...
Heb een gehouden voor mijn subs...

johan283

Berichtdoor johan283 » ma 29 mar 2021, 22:15

Leeuwarden schreef:Ik had er twee...
Heb een gehouden voor mijn subs...

Ach soo :lol:

ralph

Berichtdoor ralph » wo 31 mar 2021, 14:05

Zo, bijna compleet. Buffertje in de vorm van een Topping L30 tussen de SMSL Sanskritt Dac en de NCore NC252MP geplaatst. Lekkuuurrrr. Even een stukje SRV op (Tin Pan Alley) met een DSD streampje. Het leven is een genot \:D/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

erik1977

Berichtdoor erik1977 » wo 31 mar 2021, 19:24

Nice! Ben je al klaar voor de luistersessie met C1 en de Holton vs het Ncore geweld? :rock:
De 2e set C1's is ook zo goed als klaar.

IMG20210331173416.jpg

ralph

Berichtdoor ralph » wo 31 mar 2021, 20:49

Nee, voor mij geen holton vs ncore, dat is meerJan zijn ding. Je gaat lekker hard met de C1, bij mij een langer termijn projectje. Als het binnenkort weer wat beter weer is buiten lekker plamuren, schuren, plamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuiten, spuiten, spuiten, spuiten, spuiten, uitpolijsten. Ik zie er al naar uit (niet echt)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 31 mar 2021, 20:57

Dat er geen plant op een C1 kan was een belangrijk verkoopargument maar om dan een plant van de weeromstuit voor je te TV te zetten? :think: :shock: :lol:
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 31 mar 2021, 21:00

ralph schreef:Nee, voor mij geen holton vs ncore, dat is meerJan zijn ding. Je gaat lekker hard met de C1, bij mij een langer termijn projectje. Als het binnenkort weer wat beter weer is buiten lekker plamuren, schuren, plamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuiten, spuiten, spuiten, spuiten, spuiten, uitpolijsten. Ik zie er al naar uit (niet echt)

Ik wil niets afdoen aan de uitstekende geluidskwaliteit van de C1 speaker, maar het moet toch meevallen een plank er netjes uit te laten zien :hide:

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 31 mar 2021, 21:09

Komen er nog meer C1's Erik, of hou je het bij 4.0?

ralph

Berichtdoor ralph » wo 31 mar 2021, 21:14

@barry, met al die vleugels achterop en verstevigingen vind ik het nog een heel klusje. Ik ben meer van het rechtoe rechtaan fineren. Nu wil het dat ik het ook hoogglans wit wil hebben en aan de achterkant matzwart. Ik vind de C1 kortom niet een standaard plank....

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 31 mar 2021, 21:43

Barry2001 schreef:
ralph schreef:Nee, voor mij geen holton vs ncore, dat is meerJan zijn ding. Je gaat lekker hard met de C1, bij mij een langer termijn projectje. Als het binnenkort weer wat beter weer is buiten lekker plamuren, schuren, plamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuiten, spuiten, spuiten, spuiten, spuiten, uitpolijsten. Ik zie er al naar uit (niet echt)

Ik wil niets afdoen aan de uitstekende geluidskwaliteit van de C1 speaker, maar het moet toch meevallen een plank er netjes uit te laten zien :hide:

Ga het maar eens proberen. Gaat je flink tegenvallen. Ook onze leveranciers spuiten liever een standaard box. Bij een open baffle moet de binnenkant (achterkant dus) ook mooi worden. Ik heb respect voor de bouwers van de C1, ik zie in alle gevallen dat de bekabeling netjes weggewerkt wordt net zoals wij dat doen. Ook dat is weer een hoop extra werk. En dan blijf je met de kopse kanten van de platen op elkaar gelijmd zitten waar je bovenop kijkt. Ook dat moet mooi worden.

Klinkt misschien wat als een 'rant' deze post, maar ik lees net iets te vaak dat zo'n plank toch lekker simpel bouwen is. Nee dus, niet als je het echt mooi wilt hebben.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 31 mar 2021, 21:54

Ja, maar eigenlijk is dat met alle schilderwerk zo. Ook met gewone "kubus" kasten valt het niet mee om dat perfect te krijgen. Het scheelt ook wel welke kleur. Zwart is gewoon erg moeilijk, daar zie je ook echt alles op. Wit is gewoon veel toegeeflijker.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 31 mar 2021, 22:03

jeroen_d schreef:
Barry2001 schreef:

Ga het maar eens proberen. Gaat je flink tegenvallen. Ook onze leveranciers spuiten liever een standaard box. Bij een open baffle moet de binnenkant (achterkant dus) ook mooi worden. Ik heb respect voor de bouwers van de C1, ik zie in alle gevallen dat de bekabeling netjes weggewerkt wordt net zoals wij dat doen. Ook dat is weer een hoop extra werk. En dan blijf je met de kopse kanten van de platen op elkaar gelijmd zitten waar je bovenop kijkt. Ook dat moet mooi worden.

Klinkt misschien wat als een 'rant' deze post, maar ik lees net iets te vaak dat zo'n plank toch lekker simpel bouwen is. Nee dus, niet als je het echt mooi wilt hebben.

Heb best veel ervaring met spuiten/rollen e.d. maar zal dit dan onderschatten vermoedelijk. Ik lees een hele rij aan schuur/plamuur/spuit aktiviteiten die ralph noemt, daar was het eigenlijk een reactie op. Was ook niet lullig bedoelt, maar het leek me wat overdreven. Nooit een open baffle gebouwd en behandelt, dus zelf de ervaring niet, zal dus nogmaals onderschatting zijn.

ralph

Berichtdoor ralph » wo 31 mar 2021, 22:15

Het grootste probleem is bij mij dat ik rvs strips heel stevig heb verlijmd. Daardoor ontstaat een minimale kier en ook is er wat hoogteverschil langs de lange as van het MDF. Daar komen de kopse kanten aan de bovenkant van 4mm MDF nog bij. Dat allemaal strak trekken en echt sluiten kost mij zeker 2x plamuren met polyester. Dan 2x echt goed sluiten met Epoxy spuitplamuur. Dan 2-3x basecoat wit (en ik had bedacht de achtkant zwart mat te doen omdat dit geen zichtwerk is) en dan 2x clearcoat. Ik ga ervan uit dat ik wel enige sinaasappelhuud krijg want geen profi spuitcabine en dus polijsten. Ik wacht op warme dagen zodat de vloei lekker is met het spuiten. Ja, geef mij maar fineer. Ik heb een offerte voor spuitwerk maar onder de €550 voor 2 speaker geloof ik echt geen enkele offerte voor dit werk....

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 31 mar 2021, 22:20

Nee als je de open baffles van Thomas nog in herinnering hebt, verf op z’n AMT membraan, zag er niet uit...
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

erik1977

Berichtdoor erik1977 » do 01 apr 2021, 19:11

Is goed Ralph. Ik was eigenlijk zelf erg benieuwd om te horen hoe het klinkt maar dat lijkt goed te komen.
Mijn maat heeft een IOM250 besteld om te testen. Als het bevalt is het een blijvertje.
Ze hebben hem alleen niet in 500W dus ff kijken of die 250 genoeg sap geeft.

1019-scaled.jpg

Ik heb overigens alleen de filters in elkaar gesoldeerd, het houtwerk mocht ie lekker zelf doen :lol:
Het is inderdaad erg veel werk om het netjes te krijgen.

Morgen een setje verhuizen en eind vd middag komt de versterker en kunnen we testen!
(als het 2e setje weg is kan de plant ook weer terug zijn hoek in )

Terug naar “Versterkers”