recap maar dan

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Kappa7

Re: recap maar dan

Berichtdoor Kappa7 » vr 02 apr 2021, 21:12

Thangt er natuurlijk wel van af waar ze zitten, in de Thorens wordt het niet erg warm maar in de versterker kon het wel eens warm worden en dan hebben ze wel iets meer slijtage.
Gewoon die dingen er uit en meten dan weetje hoe goed ze nog zijn.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 02 apr 2021, 21:30

Mwah ook meer wel merk en soort. Die Philips bekerelko's in een Quad 303 konden na 20 jaar gegarandeerd bij het chemisch afval. En vaak een stuk eerder. Werden echt niet warm. Maar toch ook menig versterker waar ze na 40 jaar nog in uitstekende conditie zijn. De Mallory's in een Krell b.v. En die worden toch best wel warm.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

jwvanwijngaarden

Berichtdoor jwvanwijngaarden » ma 05 apr 2021, 13:14

Het meeste is al gezegd, maar vanuit hier een kleine aanvulling. Mijn Primare I30 versterker klonk -zeker in vergelijking met een nieuwe Arcam van een vriendje- suffig en niet meer fris in het hoog. Navraag bij de dealer leerde dat veel van deze versterkers nu terugkwamen om de voedingselco`s te vervangen. Dat zijn bij deze vier grote van 10000uF en 12 kleine van 100uF, alles 63 volt, 105 gr en van Rubycon. Als vervanger voor de grote koos ik de Epcos, voor de kleine de Panasonic FC. Anders dan hierboven gesteld bleek een vervanger vinden voor de grote helemaal geen probleem. Ze hebben allemaal een steek van 10 mm, en dezelfde maat of zelfs iets kleiner. Er is volop keus. Het vervangen deed ik in twee keer, eerst de grote, later in de tweede ronde de kleine. Het bleek eenvoudig, vooral als je met zijn tweeën bent. Het resultaat was erg goed, de frisheid en "drive" was helemaal terug. Hij speelt weer als nieuw, kortom een geslaagde ingreep. Mijn ervaring was dat vervanging van de grote heel veel verbetering opleverde, bij vervanging van de kleintjes was de verbetering minder nadrukkelijk. O ja, de ruststroom stond nog precies goed. Dus een geslaagde en aan te raden operatie, ben blij dat ik het gedaan heb.

Terug naar “Versterkers”