Wieger61 schreef:Interessant en vreemd tegelijk. Aan de frequentiekarakteristiek zal je de helderheid niet kunnen aflezen. Wonderlijk. Die helderheid zit soms al in de muziek. Bij jazzmuziek te verklaren: daar zitten je oren door de microfooplaatsing nogal eens vlak voor de toeter. Dan kan het irriteren. Ik heb een keer mijn oren bij een concert geijkt: de installatie moest donkerder klinken, zoals achter in de zaal. Lastig te regelen. Ik ga de Sparkos in een NAD phono-amp proberen, ter vervanging van de NE5532. KWW (kieken wat t wordt), of beter: LWW ...
Als het grotere transparantie was geweest dan had zou ik denk ik wel enthousiast zijn geweest. Gek genoeg was het inderdaad meer een toonregeling effect terwijl een opamp als instrumentatieversterker met factor ongeveer 5 dat natuurlijk helemaal niet heeft en dit ook niet meetbaar is. Dus je zit toch gewoon naar de signatuur van de electronica te luisteren zoals Peter aangeeft. En ja, het is ook afhankelijk van hoe de opamp op de voeding reageert, de PSRR van die dingen loopt ook nogal uiteen. En is verschillend op de negatieve en positieve voedingsrail.