Purifi Eval1 versterker module

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Walt

Re: Purifi Eval1 versterker module

Berichtdoor Walt » wo 03 feb 2021, 13:30

Van wat ik gezien heb, switchen de meeste toch weer naar een traditionele class A/B of klasse A.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » wo 03 feb 2021, 13:33

En terecht...

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 03 feb 2021, 15:34

Toch kan ik maar moeilijk kiezen. Iedere keer als ik de ncores aanslinger, heb ik toch een momentje van wow.
Maar als je daar weer doorheen bent....

Walt

Berichtdoor Walt » wo 03 feb 2021, 15:36

Welke andere versterker heb jij staan?

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 03 feb 2021, 15:40

Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 03 feb 2021, 15:44

Shadow schreef:Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.

Yup, de X-Factor! O:)
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 03 feb 2021, 15:46

Walt schreef:Welke andere versterker heb jij staan?

Op het moment niet veel meer. Een zelfbouw buisje met 6550 buizen, een paar lm3886 creaties waarvan 1 met
buizenbuffer. En misschien heel raar, ik heb nog steeds mijn autoversterkers, waar ik een jaar of 10 geleden bij
wedstrijden veel prijzen mee heb gewonnen. Dat zijn er een paar van Sinfoni, en zijn nog steeds mijn absolute
favoriet. :oops: :hide:

Edit: oeps was er nog een paar vergeten. Marantz sr7013, emotiva pre en eind, linn lk85 en nog een paar.
Maar, ben geen hoarder. :sure:

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 03 feb 2021, 17:16

Shadow schreef:Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.

En ook dat is relatief. Ik luister nog steeds naar de ncore met veel plezier. Het eindresultaat telt. Met mooie speakers en goede aansturing vormt de ncore geen beperking in het luistergenot. Mensen die hier komen krijgen kippevel bij opnames die ze normaal gesproken niks doen. En dat dan toch allemaal met die 'saaie' ncore.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Walt

Berichtdoor Walt » wo 03 feb 2021, 17:24

Ben het daar mee eens, trouwens het belang van de bron wordt echt verschrikkelijk onderschat, doet misschien nog wel meer dan de speakers... :-&

Had laatst mijn toch niet misselijke Lua cd-speler, door Guido Tent gemodificeerd met zijn clock etc. versus de Hapi/Grimm combinatie, echt een mega verschil, zeker 5 dikke gordijnen! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Walt op wo 03 feb 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 03 feb 2021, 17:27

jeroen_d schreef:

En ook dat is relatief. Ik luister nog steeds naar de ncore met veel plezier. Het eindresultaat telt. Met mooie speakers en goede aansturing vormt de ncore geen beperking in het luistergenot. Mensen die hier komen krijgen kippevel bij opnames die ze normaal gesproken niks doen. En dat dan toch allemaal met die 'saaie' ncore.

Ja dat had ik ook met de CA, niet geschikt voor de C1 helaas, maar ook een heel fijne amp en ik luister ook nog met veel plezier naar m’n ouwe Technics reciever in de garage. Daar moet ook nog es een CA voor in de plaats komen...

Walt schreef:Ben het daar mee eens, trouwens het belang van de bron wordt echt verschrikkelijk onderschat, doet misschien nog wel meer dan de speakers... :-&

Ik vind het verschil in DAC’s ook aanzienlijk.

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » wo 03 feb 2021, 18:48

toetertje schreef:

Dat zijn er een paar van Sinfoni, en zijn nog steeds mijn absolute

Oh écht..? Maar ik heb die wel 's a-b vergeleken met Genesis DM en Celestra RA..en moet toegeven dat die Sinfoni's wel erg goed klonken. Misschien wel beste van de 3 (smaken verschillen natuurlijk...)
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 03 feb 2021, 19:17

Car audio is een wereld apart, maar ze kunnen daar ook zeer competitief zijn met wedstrijden met opklimmend niveau dus dit mag niet worden onderschat. Maurice01 heeft me daar het een en ander over verteld. toetertje en maurice01 kennen elkaar misschien wel.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 03 feb 2021, 19:58

Bertje schreef:
toetertje schreef:

Dat zijn er een paar van Sinfoni, en zijn nog steeds mijn absolute

Oh écht..? Maar ik heb die wel 's a-b vergeleken met Genesis DM en Celestra RA..en moet toegeven dat die Sinfoni's wel erg goed klonken. Misschien wel beste van de 3 (smaken verschillen natuurlijk...)

Yep, heb ze ook nog vergeleken met brax en thru de copper serie, en voor mij waren het de sinfoni's.
3 losse versterkers, voor 3 weg aktief. Aangestuurd door een alpine d900 met processor. :-({|=
heb alles nog. :-$

Maar, om het toch een beetje on topic te houden, ik zou dus niet kunnen kiezen tussen de sinfoni en de ncores. :oops:

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » wo 03 feb 2021, 20:36

keuze tussen ncore en purifi is niet moeilijk in ieder geval. purifi heeft al het positieve van ncore dus dat hou je en er komt een stuk muzikaliteit bij. Ik blijf er wel bij dat ik de bedrading van de audiophonics echt verschrikkelijk vind, dus als je met purifi aan de gang gaat laat dan de netspanningsleiding niet over het laagspanningsgedeelte van de voeding lopen en hou de bedrading tussen terminals en de borden zo kort mogelijk, en laat bedrading tussen ingang en uitgang elkaar niet kruisen. En blijf als het kan liefst gebalanceerd werken, scheelt weer gevoeligheid voor oppikken stoorsignalen. Niet alleen brom maar ook hoogfrequent van mobieltjes enzo. Deze versterker is onhoorbaar stil bij geen ingangsignaal, als je het goed doet.

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 03 feb 2021, 20:40

En het in en uitschakelen? 8-[

pappaleo

Berichtdoor pappaleo » wo 03 feb 2021, 20:49

Trauma?

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 03 feb 2021, 20:53

toetertje schreef:En het in en uitschakelen? 8-[

Nee hoor, gewoon nieuwsgierig. :^o :-"

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 03 feb 2021, 20:56

Geen rare vraag toch gezien de geschiedenis. De bedenker is dezelfde :lol: Maar dat Audiophoniks ding zit i.d.d. bedroevend in elkaar. Eigenlijk koop je een leuke kast met de aparte componenten. Dat is wel zo makkelijk maar verder moet ie wel flink op de schop.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 03 feb 2021, 20:58

Ja daar kan wel een rondje saneren over heen :lol:

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » wo 03 feb 2021, 21:17

Ja, naar ben ik ook wel nieuwsgierig naar?
Tevens moet ik de mogelijkheid van een trigger in nog even uitzoeken.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » wo 03 feb 2021, 22:13

jeroen_d schreef:Car audio is een wereld apart, maar ze kunnen daar ook zeer competitief zijn met wedstrijden met opklimmend niveau dus dit mag niet worden onderschat. Maurice01 heeft me daar het een en ander over verteld. toetertje en maurice01 kennen elkaar misschien wel.

En ik heb ze beiden bejureerd tijdens die competities in een ver verleden.. :lol: kleine wereld. Maar ontopic...: https://link.marktplaats.nl/m1659416371 is het dus niet zo?
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » wo 03 feb 2021, 22:28

Die had ik al gezien op het Htforum, maar bedankt voor de tip.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » do 04 feb 2021, 18:07

Zweitse schreef:

Ja, naar ben ik ook wel nieuwsgierig naar?
Tevens moet ik de mogelijkheid van een trigger in nog even uitzoeken.

Volledig geluidloos, gewoon op de netspanning, net als de NC500 modules samen met de SMSP1200A700 module. Het enige wat je mogelijk nog hoort is bij aanschakelen een kleine tik mocht er enige DC op de uitgang staan. Dit hangt dan af van de gebruikte opamp in combinatie met al dan niet DC ontkoppeling, niet van de purifi want die heeft bij geen DC op de ingang dat ook niet op de uitgang staan (<10mV).

De tik problemen zitten in de NCxxxMP complete versterkermodules.

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » vr 05 feb 2021, 19:30

Hoezo is de helderheid van de Sparkos SS3602 ingebouwd in de purifi versterker een probleem, zoals je elders schrijft, Jeroen.? Hij komt toch met zijn tweede orde open loop filter dichter bij de werking van de Purifi met z'n 5e orde filter, vraag ik me als leek af. En past die helderheid niet juist bij Purifi? Of hoor je dan wat teveel het gerammel in de keten.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » vr 05 feb 2021, 20:27

Ik weet niet goed wat ik moet met die vraag, ik schrijf wat ik hoor en verder zal je het zelf moeten proberen op jouw set. Dan kan het anders uitpakken, maar ik heb inmiddels de OPA1612 besteld om te zijnertijd te proberen als alternatief voor de LM4562. Sparkos is het niet voor mij maar als een klant het wil zet ik ze er met alle plezier voor een meerprijs in. Wellicht hebben ze meer inspeeltijd nodig, die hebben ze niet gekregen van mij de versterker staat nu bij de gelukkige eigenaar.

Terug naar “Versterkers”