DIY Kit eindversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Joeps

DIY Kit eindversterker

Berichtdoor Joeps » vr 22 jan 2021, 15:05

Beste mensen,

mijn eerste bericht hier.
Mijn naam is Joep, meubelmaker en audiofiel wonend in hartje R'dam.

En even voor de duidelijkheid; ik ben een leek wat elektronica betreft, dus als ik iets doms schrijf, vergeef me... :goeie:
Ik heb even in het forum gezocht, maar kon zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag:

Ik ben opzoek naar een complete DIY kit voor een krachtige 2-kanaals eindversterker die ik kan aansluiten op mijn Bluesound Node2 streamer.
Als ik het goed begrijp heb ik dan geen voorversterker nodig, klopt dat?
Alleen ga ik de behuizing zelf maken (van hout, ik ben meubelmaker)
De versterker moet mijn DIY speakers aan gaan sturen die voorzien zijn van SEAS drivers:

https://joepslooten.nl/portfolio/extreme-speakerzuilen/

specs:
https://www.madisoundspeakerstore.com/3 ... baek-pair/

Ik zoek dus een DIY Kit, liefst met instructies die zelfs een leek als ik (met een klein beetje hulp van jullie misschien... :think: ) in elkaar kan solderen.

alvast hartelijk dank, en ik hoop veel inspiratie op te doen hier...
Laatst gewijzigd door Joeps op vr 22 jan 2021, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.

hardbats

Re: DIY Kit eindversterker

Berichtdoor hardbats » vr 22 jan 2021, 15:16

Welkom Joep!

Ik heb jouw speakers meerdere keren voorbij zien komen op Facebook! Dat ziet er knap uit hoor!

De Bluesound Node 2(i) is zelf een pre amp dus die heb je niet nodig.
Er zijn hier genoeg mensen die jou op weg kunnen helpen met een DIY versterker kit.
Weet je al op je het wilt doen met Buizen of op amps?

erik1977

Berichtdoor erik1977 » vr 22 jan 2021, 16:15

Welkom Joep,

Mooi werk die Speakers!
Met een rendement van 90db heb je niet eens een heel krachtige versterker nodig tenzij je de ramen wilt laten klapperen.

Je zou de ZBA versterker van Pjotr eigenlijk eens moeten proberen.