Tweaken Hawk A50

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Buisbuzz

Tweaken Hawk A50

Berichtdoor Buisbuzz » ma 28 dec 2020, 18:34

Dag allen,
Ik heb paar weken geleden 2 Hawk A50 monoblokken gekocht. Blijkt hele goede combi te zijn met mijn Audio Note DAC 5.1 (kit versie) en Kirishima double Horn kasten met Fostex FE206EN breedbanders (+ Fostex supertweeters). Klinkt net als met mijn goeie oude gemodificeerde Music Angel 845 buizenversterker heel ruimtelijk en levensecht, maar dan met een beduidend beter fundament en ook meer detaillering. Keerzijde van de betere detaillering is dat het soms wat al te briljant klinkt naar mijn smaak. Dus ik wil een poging doen om nog wat te tunen. Mijn vraag is wat het meeste effect heeft: experimenteren met interlinks, speakerkabel, koppelcondensatoren, overig......

Ter info:
Speakerkabel: Cammino spk 0.6 van 1,5 meter (nieuw idioot duur maar voor fractie vd nieuwprijs gekocht)
Interlink: Belden 1505f kabel (2x 3,5 meter vanaf de Audio Note)
Condensators in de Hawk: Intertechnik Audyn caps (zie foto)

Alvast dank voor reacties,
Anko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

johan283

Re: Tweaken Hawk A50

Berichtdoor johan283 » do 31 dec 2020, 15:34

Dsp ertussen, kun je naar hartelust tweaken

democles

Berichtdoor democles » do 31 dec 2020, 16:32

Je zou de Intertechnik Audyn caps kunnen vervangen door Jantzen Superior Z condensatoren.
Misschien dat dat wat helpt.

Of dit bouwen,ben je van alle nukken af en kun je het zelf regelen............... :mrgreen:
viewtopic.php?f=7&t=29075

edje

Berichtdoor edje » zo 10 jan 2021, 15:40

de audin-caps vervangen door gewone Wima s .Die rode blokjes Heb de a50 monos ook in gebruik en met de wimas klinken ze althans voor mij het best ...mooist
Heb ook Audin caps surpremes ,mundorf silvercaps ...er in gehad . Niet mijn smaak .Wimas meer moet dat niet zijn .
Edje
mvg
ed

Terug naar “Versterkers”