Spoc schreef:Heren,
Ik denk dan januari een mooie maand is om eens bij Toroidy een paar trafo's voor dit project te bestellen. Ik zit nu even met de gedachte wat hier de beste keuze is. Toroidy heeft de PP-CFB UGT met de volgende primaire impedantie 4K; 5K en 6,6K. Mijn luidsprekers hebben een impedantie van 6 ohm.
Hou ik de in het schema aangegeven 4K aan of is hier wellicht een andere waarde passender?
Die 4k zit wel goed.Een 6Ω LS aan de 8Ω zetten, iets zwaardere belasting kan geen kwaad en die 6Ω is ook maar een benadering.
Er is wel iets raars met die UGTs uit Polen,
TGG-CFBxx00PP.png
Voor de verschillende Raa is de zelfinduktie en de gelijkstroomweerstand praktisch hetzelfde.
Zou het verschil zitten in de secundaire wikkeling, maar dan zou je verschillende lekzelfindukties verwachten en die zijn er ook nauwelijks
Ik weet niet wat die trafo van bij Menno kost, deze Pool is niet goedkoop met ruim 100€.
Voor de voedingstrafo (mono) had ik onderstaand in gedachten;
sec1: 0 - 290V / 300mA
sec2: 50V / 100mA
sec3: 3,15V - 0 - 3,15V / 6A
Voor muziek gaat 't, voor aangehouden tonen op vol vermogen is het te weinig, zou dan beter 400mA zijn.
En had je 't niet over twee gloeiwikkelingen ? Bijv 6,3V / 4A en 3,15V - 0 - 3,15V / 2A.
Niet dat het echt nodig is maar wel handig.
En er is ook nog de NTR380 trafo, geen ringkern, ook niet zo duur met 72€.
Anne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.