Clone MUSICAL FIDELITY A1 Class A

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

pompebled

Re: Clone MUSICAL FIDELITY A1 Class A

Berichtdoor pompebled » vr 27 nov 2020, 12:22

McBo schreef:Mijn kennis is ook niet meer zo geweldig wat betreft de daadwerkelijke versterker techniek. Ik denk dat Google de verschillende versterker principes goed kan uitleggen. https://www.popschoolmaastricht.nl/coll ... lassen.php

Daar worden de verschillen goed uitgelegd, helaas geen woord over enkelvoudig of dubbele voedingsspanning...

Groeten, Jan.
Een Shearerhoorn is niet groot...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 27 nov 2020, 12:27

Ongewenste afdwaling.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 27 nov 2020, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

McBo

Berichtdoor McBo » vr 27 nov 2020, 12:45

We dwalen af...... Mijn vraag was namelijk: Hebben jullie ervaring met de AliExpress versterker boards? En dan niet de 10 euro class d maar wat duurdere ab of a?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 27 nov 2020, 12:52

McBo schreef:We dwalen af...... Mijn vraag was namelijk: Hebben jullie ervaring met de AliExpress versterker boards? En dan niet de 10 euro class d maar wat duurdere ab of a?

Heb het even voor je aangepast.....

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 27 nov 2020, 13:31

McBo schreef:We dwalen af...... Mijn vraag was namelijk: Hebben jullie ervaring met de AliExpress versterker boards? En dan niet de 10 euro class d maar wat duurdere ab of a?

Ja, niet aan beginnen, of zoals Ray5150 aangeeft: losse PCBs bestellen en zelf bestukken, maar ook dan vraag ik mij af waarom je dat zou willen? Bouw dan iets uit de Elektor (Q-watt b.v.) of een ZBA-CA oid. dan heb je een bewezen goed ontwerp en geen Chinese low-budget onderdelen en een ontwerp wat aan alle kanten rammelt. Ik begrijp dat knutselen met elektronica een hobby is voor je, maar zou je dat niet liever doen met nette onderdelen en een goed ontwerp en jezelf een hoop frustratie en tijd besparen? Daar boek je op alle fronten betere resultaten mee.
Mediocre is not my middle name.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 27 nov 2020, 14:02

Je dwaalt af Sander :lol: Zoiets schreef ik ook al.

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 27 nov 2020, 14:25

Pjotr schreef:Je dwaalt af Sander :lol: Zoiets schreef ik ook al.

Zoiets kan niet vaak genoeg herhaald worden! :mrgreen:
Mediocre is not my middle name.

McBo

Berichtdoor McBo » vr 27 nov 2020, 22:30

SSassen schreef:

Ja, niet aan beginnen, of zoals Ray5150 aangeeft: losse PCBs bestellen en zelf bestukken, maar ook dan vraag ik mij af waarom je dat zou willen? Bouw dan iets uit de Elektor (Q-watt b.v.) of een ZBA-CA oid. dan heb je een bewezen goed ontwerp en geen Chinese low-budget onderdelen en een ontwerp wat aan alle kanten rammelt. Ik begrijp dat knutselen met elektronica een hobby is voor je, maar zou je dat niet liever doen met nette onderdelen en een goed ontwerp en jezelf een hoop frustratie en tijd besparen? Daar boek je op alle fronten betere resultaten mee.

Even terug in de tijd, het zal iets van 1985 zijn geweest. Ik heb toen bij Electuur Twee printplaten gekocht. Toen een wereldreis gemaakt om in Arnhem de onderdelen te kopen. De verkoper zag mijn uitgeschreven lijstje en begon al te bibberen. Weer zo’n d.h.z.-er die met een electronica lijstje komt. Een klein half uurtje en menig gulden later zat ik weer in de trein naar huis. Alle onderdelen netjes op maat gebogen en van klein naar groot gesoldeerd. Spanning in mij en de transformator en gaan met die Versterker. Wat een dijk van een versterker, hij knalde letterlijk uit elkaar. Na wederom een nieuwe 16A stop te hebben geplaatst was de frustratie enorm. De printen aan de kant gelegd tot betere tijden. Een tijd later bleek het ontwerp, lees; de print, niet goed te zijn gemaakt en waren de torren verkeerd om aangesloten.
Inmiddels was mijn krantenwijk Geld op en was een trein retour Arnhem niet te betalen.

Moraal van het verhaal: Ik ben tot op heden eigenlijk best happy met de producten van iets buiten Arnhem :)

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » vr 27 nov 2020, 22:50

Mooi verhaal! Al zul jij daar toen heel anders over hebben gedacht..... Welke elektronica winkel in Arnhem was dat, Radio Piet, Te Kaat of nog wat anders?

McBo

Berichtdoor McBo » vr 27 nov 2020, 23:04

VintageHarry schreef:Mooi verhaal! Al zul jij daar toen heel anders over hebben gedacht..... Welke elektronica winkel in Arnhem was dat, Radio Piet, Te Kaat of nog wat anders?

Ik kon niet meer op de naam komen maar t is / was idd Te Kaat.

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » za 28 nov 2020, 8:48

Was, in dit geval, want die zaak is al lang weg. Maar ik heb er vroeger ook regelmatig met een lijstje aan de toonbank gestaan ;)

Terug naar “Versterkers”