peterl schreef:douwebakker schreef:Als eerts moet je je overtuigen dat de ul tap van de ugt hoort bj de anode aansluiting.
Er is er 1 verdraaid tov van de eerste keer aansluiten ivm gillen van de versterker, maar dat kan kloppen omdat ik de versterker in spiegelbeeld heb gebouwd en niet naast elkaar.
Je kunt toch wel zien welke anode aansluiting en ul tap bij elkaar horen?Dan moet je de fase even uitdokteren. Je hebt geen 2 kanaals scoop dus doe het dan als volgt. Haal de tegenkoppel weestand los.
welke weerstand en aan welke kant bedoel je?
R20Sluit een audio signaal van 1000Hz aan zodanig dat de uitgang spanning van de verserker 1V is t.o.v. Massa.
Ik neem aan op de rca ingang en 1V meten op de LS (is + en
JaVervolgens meet je hetzelfde t.o.v het knooppunt 100ohm en de volgende kathode weerstand.
de 100ohm gaat van de ul tap naar rooster 4, dus daar is geen knooppunt?
en de 10ohm heeft wel een knooppunt op de ingang VC, bedoel je die?
Ik bedoel het knooppunt R19 R18Is deze spanning iets groter dan 1V dan is de fase goed. Meet je een lagere spanning dan moet je de koppel condensators kruisen. Het is een beetje lastig uitleggen, maar het is een manier.
Waarom doe ik dit met de scoop en niet met de DMM omdat ik alleen die 1 volt moet meten?
Dit doe je niet met de scoop(mag wel) maar mer een wisselspanningsmeter.
Ik was er al even bang voor dat je het niet zou begrijpen en dat was natuurlijk ook zo. Het is ook niet zo gemakkelijk uit te leggen.