Hierbij een update van mijn bouwproject, een 807 tetrode versterker in single ended configuratie met een mu stage stuurtrap. Ik heb twee circuits van Triode Dick gecombineerd. Ik wil vooral meer te weten komen over de werking van de Mu stage. Daarvoor heb ik al de nodige artikelen gevonden, het orginele artikel van Alan Kimmel (lastig te lezen...

) , en de bewerking van Peter Gelder, waar ik -nog ?- niet alles uithaal. T.D. beschrijft op zijn site erg summier de werking. Ik wil daarom met meten, en signalen volgen meer van de mu stage leren.
De stuur- en eindtrap zitten daartoe op gaatjes print, niet ideaal maar doordoor zijn de aansluitingen van de te meten onderdelen goed bereikbaar.
Bij het overzetten van de plank (met bijbehoren dradensoep) naar de kast maakte ik de onvermijdelijke kortsluiting

, met als resultaat drie kortgesloten zener diodes (die het tweede rooster op 250V brengen), en een rokende weerstand. Op dit moment heb ik er een spanningsdeler met elco erover ter vervanging ingezet. Dat werkt ook prima.
Als UGT's heb ik twee hele fraaie en zware Torroidy ringkernen. Ook de eindtrap is niet definitief. Ik heb verschillende eindbuizen op de plank om te testen/gebruiken.
De versterker klinkt, ook op mijn eenvoudige Sony test boxjes, echt verrassend goed. Dat had ik niet verwacht -zonder brom en ruis, helder, open, en enorm ruimtelijk. (nee, geen

)
Nog een paar plaatjes, groeten Herman :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.