'Audiofiele' zekeringen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Walt

'Audiofiele' zekeringen

Berichtdoor Walt » di 29 sep 2020, 13:50

Mod 29-09-20 / 21:48: Afgesplitst van het de "Liionidas" open baffle draadje.

De NCore 400 profiteert enorm van een mooie zekering zoals een SR Blue, de versterker speelt dan werkelijk een klasse hoger.

Gr. Walter

pvanlingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Berichtdoor pvanlingen » di 29 sep 2020, 14:12

Walt schreef:De NCore 400 profiteert enorm van een mooie zekering zoals een SR Blue, de versterker speelt dan werkelijk een klasse hoger.

Gr. Walter

Nou dat is mooi,
Maar je bent toch nooit tevreden lijkt het.

Ik denk als je vier van deze zekeringen neemt en er onder elke hoek één rechtop zet
hij zeker op een nog wat hoger niveau speelt.

Bijzonder vriendelijke groeten, :mrgreen:
Paul.
Zelf maken is leuker.

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 29 sep 2020, 14:19

Jij houdt wel van wat zekerheid. :rofl:
Eventueel nog wat schoren met kevlar lijnen?
Hans

Walt

Berichtdoor Walt » di 29 sep 2020, 14:51

Beste Paul,

Als je het niet gelooft, ga zelf eens luisteren...

Wissel je toch wel elk jaar van versterker, dan beter niet, maar ben je van plan nog vele jaren met je NC400 te spelen, dan is een SR blue een goede koop, ze zijn nu fors in prijs verlaagd sinds de SR orange op de markt is gekomen,

Groetjes Walter

pvanlingen

Berichtdoor pvanlingen » di 29 sep 2020, 15:11

Als de prijs van die zekeringen zo laag wordt als die van gewone glaszekeringen is het te overwegen om er eens een paar aan te schaffen.
Ik denk echter dat ze hetzelfde klinken of misschien wel anders. (slechter)

Versterkers bouw ik zelf en die wissel ik nog wel eens.
Over mijn zelfbouwversterkers ben ik doorgaans wel tevreden.

Toevallig had je het vandaag niet over de klank na het wegtrekken van gordijnen, maar daar heb ik b.v. geen bijzondere ervaring mee.
Ik trek wel 's morgens de gordijnen open want dan is het gelijk een stuk lichter in huis.

Nou nog heel veel plezier met al je modificaties. =D>

Paul.
Zelf maken is leuker.

floeper

Berichtdoor floeper » di 29 sep 2020, 15:24

Ik zal voor deze discussie een appart topic voor openen ;) dan kan de rest weer praten over de Liionidas ;)

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » di 29 sep 2020, 15:56

Paul toch... :lol:

jvenema

Berichtdoor jvenema » di 29 sep 2020, 18:14

Als het een zekering is in de AC lijn dan vraag ik me toch af hoe dit dan allemaal werkt. De elektronen komen door tientallen km kabels naar je toe gekropen. In je huis gaan ze door de hoofdzekering en door de groeps zekering. Daarna nog door de nodige meters kabels en lasklemmen, via stopcontact en kabel naar het apparaat, daar gebeurt er iets magisch in een zekering van nog geen 2 cm lengte, wat alles wat ervoor zit helemaal irrelevant maakt. En vervolgens gaan de elektronen de SMPS voeding in, door de nodige meters koperdraad in een trafo. Die maakt een magneetveld en andere elektronen aan de andere kant beginnen te bewegen en belanden ergens in een buffer Elco.

Het lijkt wel een stomme TV show, de kandidaten zijn druk bezig geweest voor hun punten en krijgen vervolgens te horen dat het allemaal niets uitmaakt want nu komt het alles beslissende finale spel.

Sorry ik weet het heeft niets met Open Baffle te maken. Het moet maar eens in een ander draadje uitgelegd worden hoe dit allemaal werkt. En hoe lang die afgerichte elektronen afgericht blijven. Hoe kunnen die elektronen, andere galvanisch gescheiden elektronen beinvloeden. En na hoeveel meter "gewoon" kabel is de heilzame werking weg. Schijnbaar blijft de heilzame werking een tijdje intakt, want de nodige meters dun koperdraad van de trafo is geen probleem. Kun je dan niet beter alleen de zekeringen in je meterkast vervangen, dan is dat heilzaam voor al je apparaten. Misschien gaat strijken dan ook wel beter, of kom je dan een verdienmodel?

Nogmaals sorry!

richard

Berichtdoor richard » di 29 sep 2020, 18:51

Verbaas u niet, verwonder u slechts.
Genoeg is beter.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 29 sep 2020, 18:56

Verwonderen achter een toetsenbord is wat velen hier graag doen.
Gewoon eens uitproberen, binnen 30 dagen geld terug garantie, zou veel mensen hier sieren in plaats van dingen bij voorbaat afkraken.
Verwonderen in het eggie is veel leuker.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op di 29 sep 2020, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

Walt

Berichtdoor Walt » di 29 sep 2020, 18:58

Ach ja, ik schreef het al vaker: het lijkt soms of mensen perse geen beter geluid willen...

molekuul

Berichtdoor molekuul » di 29 sep 2020, 19:01

jvenema schreef:Als het een zekering is in de AC lijn dan vraag ik me toch af hoe dit dan allemaal werkt. De elektronen komen door tientallen km kabels naar je toe gekropen. In je huis gaan ze door de hoofdzekering en door de groeps zekering. Daarna nog door de nodige meters kabels en lasklemmen, via stopcontact en kabel naar het apparaat, daar gebeurt er iets magisch in een zekering van nog geen 2 cm lengte, wat alles wat ervoor zit helemaal irrelevant maakt. En vervolgens gaan de elektronen de SMPS voeding in, door de nodige meters koperdraad in een trafo. Die maakt een magneetveld en andere elektronen aan de andere kant beginnen te bewegen en belanden ergens in een buffer Elco.

Het lijkt wel een stomme TV show, de kandidaten zijn druk bezig geweest voor hun punten en krijgen vervolgens te horen dat het allemaal niets uitmaakt want nu komt het alles beslissende finale spel.

Sorry ik weet het heeft niets met Open Baffle te maken. Het moet maar eens in een ander draadje uitgelegd worden hoe dit allemaal werkt. En hoe lang die afgerichte elektronen afgericht blijven. Hoe kunnen die elektronen, andere galvanisch gescheiden elektronen beinvloeden. En na hoeveel meter "gewoon" kabel is de heilzame werking weg. Schijnbaar blijft de heilzame werking een tijdje intakt, want de nodige meters dun koperdraad van de trafo is geen probleem. Kun je dan niet beter alleen de zekeringen in je meterkast vervangen, dan is dat heilzaam voor al je apparaten. Misschien gaat strijken dan ook wel beter, of kom je dan een verdienmodel?

Nogmaals sorry!

Mss. is er nog zoiets als entanglement tussen de primaire en secundaire electronen in de trafo, waardoor de spin hetzelfde is.

Btw. Ik heb geen idee of en hoe de spin van electronen van invloed is op de halfgeleider materialen, laat staan op de geluidsweergave

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » di 29 sep 2020, 19:04

Walt schreef:Ach ja, ik schreef het al vaker: het lijkt soms of mensen perse geen beter geluid willen...

Ik geloofde het ook totaal niet, totdat iemand met die dingen langs kwam. Toen heb ik jou meteen ook erbij geroepen. Het verschil is bizar groot.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

jvenema

Berichtdoor jvenema » di 29 sep 2020, 19:16

Zolang een placebo effect een bewezen iets is, is een uitleg hoe het dan wel werkt fijn. Als er een uitleg is, dan kan je daar wellicht ook wat gericht meten, wat het geheel inzichtelijker maakt. Maakt mij niet uit wat mensen menen te horen, de vraag is hoe werkt het. En als het verschil echt zo groot is, dan moet het ook in een meting zichtbaar te maken zijn. Dus waar kunnen we wat meten?

En als we weten wat het doet, kan het dan in de schakeling ergens gestopt worden, zodat je de gewone zekeringen kan gebruiken.

jvenema

Berichtdoor jvenema » di 29 sep 2020, 19:20

molekuul schreef:Mss. is er nog zoiets als entanglement tussen de primaire en secundaire electronen in de trafo, waardoor de spin hetzelfde is.

Entanglement is inderdaad een interessant natuurkundig fenomeen.

dre

Berichtdoor dre » di 29 sep 2020, 22:13

jeroen_d schreef:
Walt schreef:Ach ja, ik schreef het al vaker: het lijkt soms of mensen perse geen beter geluid willen...

Ik geloofde het ook totaal niet, totdat iemand met die dingen langs kwam. Toen heb ik jou meteen ook erbij geroepen. Het verschil is bizar groot.

Ik was ook enorm verbaasd over de verschillen......
Het is echt het proberen waard.
Потому что это возможно!

floeper

Re: 'Audiofiele' zekeringen

Berichtdoor floeper » di 29 sep 2020, 22:23

Is het dan gewoon de zekering van de voeding? (Noob question, #durftevragen)

dre

Berichtdoor dre » di 29 sep 2020, 22:25

Ja,bij de net ingang.
Потому что это возможно!

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 29 sep 2020, 22:27

jvenema schreef:
molekuul schreef:Mss. is er nog zoiets als entanglement tussen de primaire en secundaire electronen in de trafo, waardoor de spin hetzelfde is.

Entanglement is inderdaad een interessant natuurkundig fenomeen.

Zoiets?

= verstrengeling
https://whatis.techtarget.com/definition/entanglement
Laatst gewijzigd door hannesie op di 29 sep 2020, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » di 29 sep 2020, 22:31

Lijkt mij een schot in de roos Hans: Einstein called it "spooky action at a distance". Zou hij al geweten hebben van die zekeringen? Vind het een prima verklaring voor hun werking.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

pvanlingen

Berichtdoor pvanlingen » di 29 sep 2020, 22:36

Verstrengeling is een term die in de kwantumtheorie wordt gebruikt om de manier te beschrijven waarop deeltjes van energie / materie gecorreleerd kunnen raken om voorspelbare interactie met elkaar te hebben, ongeacht hoe ver ze van elkaar verwijderd zijn.

Deeltjes, zoals fotonen, elektronen of qubits die met elkaar hebben gereageerd, behouden een soort verbinding en kunnen in paren met elkaar verstrengeld zijn, in het proces dat bekend staat als correlatie. Als je de rotatietoestand van een verstrengeld deeltje kent - of de richting van de spin nu naar boven of naar beneden is - weet je dat de spin van zijn partner in de tegenovergestelde richting is. Nog verbazingwekkender is de wetenschap dat, vanwege het fenomeen van superpositie, het gemeten deeltje geen enkele draairichting heeft voordat het wordt gemeten, maar tegelijkertijd zowel in een spin-up als in een spin-down staat. De spintoestand van het te meten deeltje wordt bepaald op het moment van meten en gecommuniceerd naar het gecorreleerde deeltje, dat tegelijkertijd de tegengestelde draairichting aanneemt als die van het gemeten deeltje. Door kwantumverstrengeling kunnen qubits die door ongelooflijke afstanden van elkaar zijn gescheiden, onmiddellijk met elkaar communiceren, in een communicatie die niet beperkt is tot de snelheid van het licht. Hoe groot de afstand tussen de gecorreleerde deeltjes ook is, ze blijven verstrikt zolang ze geïsoleerd zijn.

Verstrengeling is een reëel fenomeen (Einstein noemde het "spookachtige actie op afstand"), dat herhaaldelijk door experimenten is aangetoond. Het mechanisme erachter kan vooralsnog niet volledig worden verklaard door enige theorie. Een voorgestelde theorie suggereert dat alle deeltjes op aarde ooit stevig samen waren gecompacteerd en als gevolg daarvan een verbondenheid behouden. Veel huidig ​​onderzoek richt zich op het benutten van het potentieel van verstrengeling bij het ontwikkelen van systemen voor kwantumcryptografie en kwantumcomputers.

In 1997 gebruikten Nicholas Gisin en collega's van de Universiteit van Genève verstrengelde fotonen om eenvoudige maar onmiddellijke communicatie mogelijk te maken over een afstand van zeven mijl.
******************************************************************************************************************

Ja, als je dit zo leest ga ik er ook bijna nog in geloven.
Kurk bracht geen verbetering, en audiofiele olie ook niet.
Maar ja misschien is er nog hoop voor mij.

Paul.
Zelf maken is leuker.

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » di 29 sep 2020, 22:40

Ik heb een flatscreen tv waarvan het geluid me niet aanstaat. Zou zo'n zekering hier uitkomst bieden?
Eigenwijs is ook wijs!

jvenema

Berichtdoor jvenema » di 29 sep 2020, 22:41

Inderdaad dat is een beschrijving van entanglement of zoals Einstein zei: "spooky action at a distance". Een spin die ongedetermineerd is totdat je die meet en vervolgens blijkt een verbonden deeltje dezelfde spin te hebben. Maar zie maar eens twee deeltjes die verbonden zijn los van elkaar geïsoleerd te houden op afstand op een praktische manier. Maar het is een interessant stukje natuurkunde op Stephen Hawking nivo :goeie:

Gelukkig gaat een driver alleen maar heen en weer en heeft die geen spin :)

floeper

Berichtdoor floeper » di 29 sep 2020, 22:42

Maar wel een spider :P

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 29 sep 2020, 22:43

In 1997 hadden we toch al wel een/de GSM? :hide:
Hans

Terug naar “Versterkers”