Alleen in plaats van die mA meter een potmeter knop

Mijn frontplaat plaat wordt mooier afgewerkt

Moderator: Beheerdersteam
Bij de tweede staat er ook DC100mA op !OpaBert schreef:Alleen het bovenste metertje was 100 mA de twee eronder heeft helemaal geen aanduiding Daar heb ik je ergens onbedoeld misleid
Dwz niks binnen de lus, draden naar de meter in elkaar draaien bijv. AnneDie lange draden 2x20 cm van Kathode weerstand naar de meter en terug aan de kathode aansluiting op de Buisvoet
Kan dat nog problemen geven![]()
Een beetje draad meer of minder is niet zo erg, zolang er niks kruist."
Ah!buis schreef:Bij de tweede staat er ook DC100mA op !OpaBert schreef:Alleen het bovenste metertje was 100 mA de twee eronder heeft helemaal geen aanduiding Daar heb ik je ergens onbedoeld misleidDwz niks binnen de lus, draden naar de meter in elkaar draaien bijv. AnneDie lange draden 2x20 cm van Kathode weerstand naar de meter en terug aan de kathode aansluiting op de Buisvoet
Kan dat nog problemen geven![]()
Een beetje draad meer of minder is niet zo erg, zolang er niks kruist."
RobertD schreef:Eigenlijk heeft Democles gewoon gelijk: als je een biasautomaat gebruikt heb je die meters niet nodig. Slijtende buizen worden door de automaat juist bijgeregeld. Ik draai al 8 jaar met een EL84 PP versterker met stroombronnen in de kathode van de eindpitten. Nog nooit getwijfeld aan de instelling.
En echt: een mA afwijking ga je echt niet horen hoor.
peterl schreef:Ik denk 1 grote draaiknop met de potgaten en evt inbusboutjes(rvs of verchroomd).
En evt. nog wat ingegraveerd, je hebt de mogelijkheden.
peterl schreef:OBaudio in mooie sierlijke letters
OpaBert schreef:Jawel dat heb je gemist denk ik
Alles staat in lijn de 2 trafos 1 cm uit elkaar
Dan er voor in het midden van de voeding strafo de kt88 en ander kant voor de uitgangstrafo staat de 2de KT88 in het midden
Ertussen maar een 40 mm ervoor de 6N6P en daarvoor weer de 6J5
peterl schreef:Heb je dan nog geen ontwerp gemaakt hoe je het wil plaatsen Bert, of gaat het alleen om het front?
of zoiets? zwart gelakt front?
peterl schreef:Volume heeft dan geen zin lijkt me,
peterl schreef:Jammer dat er dan geen meter in kan, zou mooi staan.
peterl schreef:Hoe regel je dan met 2x mono het volume, dat krig je dan toch niet gelijk?
peterl schreef:
Is dat zo'n stalen buisje?
democles schreef:Volume regeling op eindblokken is onnodige ballast.
peterl schreef:Is het een idee om een cm van de rand een gleuf te frezen in de vorm van een rechthoek met mooie ronde kanten, evt. ook voor de buitenzijde.
peterl schreef:Heb je die maat wel Bert?
Ik snap dat je machine een beperking heeft, de vraag is waar die ligt.
Ik heb nog 2,3,4,5,6,8,10 aan freesmaat liggen, kleintjes vinger, grote 4punts.
Gebruikers op dit forum: 3kes, CCBot, hardbats, Klapmuts en 1 gast