Voorversterker en fasedraaier board

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

douwebakker

Re: Voorversterker en fasedraaier board

Berichtdoor douwebakker » ma 13 jul 2020, 15:54

print besteld back.png
print besteld top.png
Vandaag eerst even het gras gemaaid, maar nu heb ik even tijd om de printen te bestellen.
Ik heb zo veel mogelijk file's in een zip gezet en deze bij jlcPCB aangeboden.
Verder kon ik via gerberview nog een keer bekijken wat het gaat worden.
Gelijk maar besteld dus afwachten nu.
En Demo, ik ben zo blij met je uitleg over PrintScreen en Paint. Zoals je ziet gebruik ik het nu steeds.
Douwe
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eigenwijs is ook wijs!

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » di 21 jul 2020, 14:25

IMG_1590.JPG
Vandaag kreeg ik de printjes binnen van JBCpcb. Precies 8 dagen na de bestelling. Kan ik hiermee ook weer verder.
Eigenwijs is ook wijs!

John P

Berichtdoor John P » di 21 jul 2020, 14:40

Zo zo Douwebakkerhifi, multinational in oprichting. Ik zie de commentaren van Anne maar even als een stukje internationale engineering consultancy and innovation excercise. Een beetje stout is het wel:
When is it OK to use the circle R symbol?
Do not use the ® symbol if you have not yet secured a federal registration of your mark. Filing a trademark application alone does not entitle you to use the circle R symbol.
If you are launching new products under a new mark and need to file a Statement of Use for an Intent-To-Use application, make sure the mark shown on the product or packaging omits the circle R symbol. In filing a Statement of Use, it would be acceptable to submit specimens showing the TM or SM symbol.

maar ik vertel het niet verder hoor.
Waar een weg is is ook een omweg.

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 21 jul 2020, 15:30

John P schreef:Zo zo Douwebakkerhifi, multinational in oprichting. Ik zie de commentaren van Anne maar even als een stukje internationale engineering consultancy and innovation excercise. Een beetje stout is het wel:
Do not use the ® symbol if you have not yet secured a federal registration of your mark. Filing a trademark application alone does not entitle you to use the circle R symbol.
If you are launching new products under a new mark and need to file a Statement of Use for an Intent-To-Use application, make sure the mark shown on the product or packaging omits the circle R symbol. In filing a Statement of Use, it would be acceptable to submit specimens showing the TM or SM symbol.

Had misschien beter © geweest ?
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » di 21 jul 2020, 15:38

Ah!buis schreef:
John P schreef:Zo zo Douwebakkerhifi, multinational in oprichting. Ik zie de commentaren van Anne maar even als een stukje internationale engineering consultancy and innovation excercise. Een beetje stout is het wel:

Had misschien beter © geweest ?
Anne

Het had inderdaad een © moeten zijn, dat heb ik niet goed gedaan, maar het staat er al. Denk je dat ik nu opgepakt of zo? ik wacht het af.
Douwe
Eigenwijs is ook wijs!

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » di 21 jul 2020, 15:39

douwebakker schreef:IMG_1590.JPGVandaag kreeg ik de printjes binnen van JBCpcb. Precies 8 dagen na de bestelling. Kan ik hiermee ook weer verder.

Mooi gemaaktt douwe Petje af hoor :dank: :dank:
shit draadje vergeten :oops:

democles

Berichtdoor democles » di 21 jul 2020, 18:52

Nu maar hopen dat het bromvrij is :hide:

Is wel weer snel gegaan met dat printje :goedzo:

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » zo 26 jul 2020, 14:53

Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
Ah!buis schreef:Even voor de duidelijkheid, "F" staat voor de onderdelenkant en "B" voor de koperkant ?
F is front, B is back (dit voorbeeld is een 2 laags print)
Ja, dat is wel duidelijk.Maar wat is de front ? Met de hand tekende ik altijd de kopersporen en de onderdelen kwamen dan vanachter. Bij een buis kijk je ook aan de pootjeskant naar de aansluitingen. Een IC is net andersom.
Je moet dan ook goed uitkijken hoe een buisvoet geplaatst wordt.
Anne

Anne, ik kom er toch nog even op terug want als je een IC vanaf de onderkant bekijkt tel je ook vanaf aansluiting 1 rechtsom. Eigenlijk is er dus geen verschil.
uA741C.png
Eigenwijs is ook wijs!

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 26 jul 2020, 15:06

Leuk doordenkertje...
Fusion Filterdesign

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » zo 26 jul 2020, 15:46

douwebakker schreef:Anne, ik kom er toch nog even op terug want als je een IC vanaf de onderkant bekijkt tel je ook vanaf aansluiting 1 rechtsom. Eigenlijk is er dus geen verschil.
Dat is zo, maar de databladen doen niet mee.
Buisvoet wordt vanonder getoond en ICs vanboven. :?
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

elpeewee

Berichtdoor elpeewee » ma 27 jul 2020, 20:28

Hallo Douwe,
Misschien een tip: Je zegt dat je de PCB's te gaan bestellen bij JLCPCB. Dat heb je al gedaan zie ik. Dat is op zich prima. Ze leveren hele mooie printen voor heel weinig. Ik bestel zelf ook al een aantal jaren bij deze fabrikant, Maar ze hebben ook een eigen teken programma die gekoppeld is aan JLCPCB. Het is een online programma en dus hoef je niets te installeren op je computer. http://www.easyeda.com is de naam van de site. Ik heb dus geen last van gerber files die ingepakt moeten worden en aangeboden moet worden op de site van JLCPCB.

Kicad zal ongetwijfeld net als Eagle meer mogelijkheden bieden dan easyeda, maar wat ik nodig heb zit erop.
Misschien leuk om eens mee te stoeien.

Gr. elpeewee
Bad sound kills good music

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » ma 27 jul 2020, 20:45

Hi, LPW. Ik heb de printen al een weekje binnen. Ze zien er heel goed uit. Het programma easyeda is mij bekend. IK had ze gemaakt met kicad maar dat programma is mij eigenlijk veel te uitgebreid en ik eb vaak ruzie met de library's. Afgelopen weekend heb ik sprintlayout van Abacom gedownload en ik denk dat ik daar mee verder ga. Ik ben er nog maar even mee bezig maar je werkt er zo makkelijk mee. Binnenkort ga ik ook zelf etsen. Nou ja, probeer ik het.
Douwe
Eigenwijs is ook wijs!

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » za 29 aug 2020, 16:05

meting fasedraaier.JPG
Aan het etsen ben ik nog niet toegekomen, maar ik wel vast een van de printjes in elkaar gezet en aangesloten op 6,3V gloeispanning en 315V hoogspanning. Bij een belasting van 470K (de roosterlekweerstand van de eindbuizen) komt er royaal 30V rms uit. Dat lijkt me voldoende om de meeste eindbuizen uit te sturen.
meting.jpg
Eigenwijs is ook wijs!

Terug naar “Versterkers”