Sub versterker 3 kanalen hoe en wat

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Shadow

Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat

Berichtdoor Shadow » wo 17 feb 2021, 19:23

Die spullen van Audiophonics komen meestal van Alie, met als voordeel dat als hun het op voorraad hebben, het zo bij je op de mat ligt. Ik gebruik dan het liefst de softstart van Hypex, maar ik dacht dat Peter ook met wat leuks bezig is...
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » wo 17 feb 2021, 19:40

Klopt, maar dat duurt nog wel een paar weken. Deze werkt overigens alleen met een versterker met voedingstrafo, niet met een SMPS!

IMG_3237_NCA.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » wo 17 feb 2021, 22:26

Je had al wat laten vallen inderdaad, die paar weken kan ik wel wachten. Een trafo was ik van plan te gebruiken...

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » vr 19 feb 2021, 11:34

Is dit evt iets om de inschakeling van DSP te regelen ? naast de trigger van pjotr, of is dat dan ook niet nodig?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 19 feb 2021, 11:45

Wat wil je nu precies? Je versterker inschakelen met de DSP of je DSP met je versterker? Het printje van mij is bedoeld om met een schakelspanning van elders, van een VV of DSP, een versterker in te schakelen met softstart.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 19 feb 2021, 16:05

dan kan je die miniDC erbij gebruiken, het idee van die is dat je bij het opkomen van de 12V trigger de voeding naar de DSP meteen opkomt, en de trigger naar de amp daarna, uitzetten amp meteen uit dsp kort daarna.

Afbeelding
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 22 feb 2021, 10:54

Pjotr schreef:Klopt, maar dat duurt nog wel een paar weken. Deze werkt overigens alleen met een versterker met voedingstrafo, niet met een SMPS!

IMG_3237_NCA.jpg

Heb even een begrotinkje gemaakt voor mijn Softstart maar dan kom je toch nog wel rond de €50. Die kant-en-klare van Hypex is goedkoper :D Losse componenten zijn per stuk nu eenmaal heel veel duurder dan massaproductie in China. Zou zeggen neem die Hypex, is kant en klaar en betrouwbaar. Daar zit een aan/uit mogelijkheid op wat je met een klein relais of opto kunt sturen.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » ma 22 feb 2021, 10:56

Pjotr schreef:
Pjotr schreef:Klopt, maar dat duurt nog wel een paar weken. Deze werkt overigens alleen met een versterker met voedingstrafo, niet met een SMPS!

IMG_3237_NCA.jpg

Heb even een begrotinkje gemaakt voor mijn Softstart maar dan kom je toch nog wel rond de €50. Die kant-en-klare van Hypex is goedkoper :D Losse componenten zijn per stuk nu eenmaal heel veel duurder dan massaproductie in China. Zou zeggen neem die Hypex, is kant en klaar en betrouwbaar. Daar zit een aan/uit mogelijkheid op wat je met een klein relais of opto kunt sturen.

en werkt met of een gewone schakelaar of een klik-aan-klik-uit
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 22 feb 2021, 11:22

Ja dat doet de mijne ook. Maar dan automagisch: Korter dan 2 seconden indrukken: kliK-aaN-kliK-uiT. Langer dan 2 seconden gewone schakelaar en remote aan/uit. Maar sowieso zelf elektronica voor de netspanning in elkaar klussen is geen aanrader als je daar niet ervaren mee bent en goed weet wat je doet.

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » ma 22 feb 2021, 13:05

Pjotr schreef:Wat wil je nu precies? Je versterker inschakelen met de DSP of je DSP met je versterker? Het printje van mij is bedoeld om met een schakelspanning van elders, van een VV of DSP, een versterker in te schakelen met softstart.

Ik wil graag dat de versterker inschakelt zodra ik mijn receiver aan zet of zodra hij signaal krijgt op de sub uitgang.

Omdat Henkjan zei dat er een plop kan zijn als de DSP niet juist aan/ uit gaat was ik op zoek naar iets om dat te voorkomen.

Als jouw softstart dit kan vind ik het het geld prima waard, zelf klooi ik liever niet daar mee :)

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 22 feb 2021, 13:19

Met ploppende versterkers heb ik i.i.g. geen ervaring :mrgreen: Met die Hypex kun je wel met een klein relaisje op de voeding van de DSP aan en uit schakelen. Het relaisje is dan met een RC netwerkje wel te vertragen met inschakelen. Maar dan zit je met uitschakelen nog met het probleem als dat "plopt"

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » ma 22 feb 2021, 13:21

Er zit op de versterker bordjes ook een speaker protectie, dat is toch ook "antiplop" :P

Die Hypex heeft geen mogelijkheid om bij signaal in te schakelen toch...

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » ma 22 feb 2021, 13:45

Klopt, die speakerprotectie is meer een anti-rookwolk protectie :D Nee, kun je niet op het signaal laten schakelen, maar je kunt hem wel op de voeding van de DSP mee aan en uit laten schakelen middels een relaisje.

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » ma 22 feb 2021, 14:44

Ok. Maar dan is de uitdaging de voeding van de DSP middels signaal te schakelen.

daar kan dit voor gebruikt worden lijkt me: viewtopic.php?f=7&t=13661&hilit=signaal+detectie

zoiets dan?

schamtje.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Versterkers”