Ah!buis schreef:Jawel hoor, 6,3V / 2x100Ω = 31,5mA.douwebakker schreef:1/2 watt is ook wel voldoende. Er loopt immers geen stroom.
Goed voor 0,2W ofwel 100mW per 100Ω.
Anne
Ik bedoel natuurlijk dat er geen stroom naar massa loopt.
Moderator: Beheerdersteam
Ah!buis schreef:Jawel hoor, 6,3V / 2x100Ω = 31,5mA.douwebakker schreef:1/2 watt is ook wel voldoende. Er loopt immers geen stroom.
Goed voor 0,2W ofwel 100mW per 100Ω.
Anne
Oei, als dat maar goed gaatdouwebakker schreef:Ik bedoel natuurlijk dat er geen stroom naar massa loopt.
Ah!buis schreef:Oei, als dat maar goed gaatdouwebakker schreef:Ik bedoel natuurlijk dat er geen stroom naar massa loopt.Daar had Demo ook al zo'n problemen mee
![]()
Anne
PA4URK schreef:. Het bronkeuzeprintje moet echter eerst van 12 volt wisselspanning worden voorzien terwijl de motorgestuurde Ali-potmeter iets van 9-12 volt DC nodig is. Het lijkt er dus op dat ik nog een apart voedingkje in zal moeten bouwen om beide te voeden. Of kan ik ook iets maken van de beide 6.3 volt gloeiers?![]()
56Regelhoekje.jpg
Ah!buis schreef:Met de weerstanden bij de gloei kun je die niet meer in serie zetten voor 12V zonder het nut van die weerstanden te verprutsen. Er is trouwens geen stroom over, zit op 't maximum.
Er zal dus idd een trafotje bij moeten.
Als de bronkeuze wisselspanning wil hebben zal daar wel een gelijkrichter enz opzitten.Mogelijk is die gelijkgerichte spanning dan ook te gebruiken voor de potmotor. Om met zekerheid er iets over te zeggen is een schema van wat er op dat keuzeprintje zit nodig. En ook hoeveel stroom de motor nodig heeft.
Anne
Er zal dus idd een trafotje bij moeten.
Dan doet neef Rein 't toch zelfPA4URK schreef:Ome Ali doet helaas niet aan schemaatjes.
Kun je die ringkern niet een beetje af wikkelen?
kan weinig onderscheiden, wel is het een 73 type, maar wat er na komt is niet zichtbaar.
Foto print lukt niet ?
PA4URK schreef:Dat klinkt opwekkend Douwe. Wat vindt jij van het idee om dit trafootje aan het chassis te lijmen? Ik keek er zelf nog even raar tegen aan, maar mijn vriend doet dit al jaren en er is er nog nooit eentje los gekomen.
Gebruikers op dit forum: Brandwatch - Social Media Monitor [Gluurbot], CCBot, elpeewee en 1 gast